• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Volgnummer in cel v elk werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koos66

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2009
Berichten
29
Doel is om in een vaste cel in elk werkblad ve xls-bestand een oplopend volgnummer per werkblad te krijgen. En wel zodanig dat als er een werkblad wordt ingevoegd, de nummering opschuift. Achtergrond is dat ik in het Totaal-werkblad de gekoppelde gegevens uit elk werkblad op nummer-volgorde wil tonen, ook als er later een werkblad wordt tussen-gevoegd !

Aangezien ik een VBAdummy ben, zoek ik eigl een "functie"-oplossing of evt een workaround. Wie heeft enig idee?
(Eea dient eigl te worden gemaakt in Excel2003)
 
Laatst bewerkt:
Code:
Function VOLGNUMMER() As Long
VOLGNUMMER = ActiveSheet.Index
End Function

Zet bovenstaande code in de Visual Basic Editor (Extra - Macro - Visual Basic Editor)
Ga naar Invoegen - Module.
Plak daar bovenstaande code in.

Als je in een cel =volgnummer() zet dan verschijnt in die cel de indexnummer (=volgnummer) van de cel.

Stel je hebt 3 werkbladen en in Blad2 staat in cel A1 =volgnummer().

Blad1
Blad2
Blad3

Volgnummer = 2

Blad1
Blad3
Blad2

Volgnummer = 3


Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
@roncancio
Fijn dat je wilt helpen (ik was al even bezig) maar: Het is het net nog niet helemaal:

Stel je hebt 3 werkbladen en in Blad"G09342" staat in cel A1 =volgnummer().

K09873
G09342
J08674
****Volgnummer 2e blad wordt dan 2



K09873
D07486 (ingevoegd)
G09342
J08674
****Volgnr 2e blad dient dan te worden 2
****Volgnr 3e blad dient dan te worden 3

Dit verstond ik onder opschuiven bij een invoeging maar dat doet jouw oplossing helaas niet.
 
Laatst bewerkt:
Aanpassing van de code:
Code:
Function VOLGNUMMER() As Long
Application.Volatile
VOLGNUMMER = ActiveSheet.Index
End Function

Zet onderstaande bij ThisWorkbook:
Code:
Private Sub Workbook_SheetActivate(ByVal Sh As Object)
ActiveSheet.Range("A1").Calculate 'Cel waar de formule staat.
End Sub

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Hoe weet ik niet maar het werkt als een speer ! thx. Wellicht een aanmoediging om me toch eens in VBA te verdiepen omdat ik gok dat het met Functies niet was gelukt !! Topic kan mi. dicht...
 
Toch nog geen succes...

Helaas, dacht dat het perfect werkte maar..... :(

Probleem is dat als ik via koppelingen elk volgnummer (van ieder werkblad) plak in het totaalwerkblad (1e blad), elke koppeling op het totaal-werkblad de waarde 1 krijgt. Terwijl ik in het totaal-werkblad juist per volgnummer de kerngegevens van ieder werkblad wil laten zien !!

Ik heb het proberen aan te pakken via een tussenstap op ieder werkblad nl =TEKST($C$12;"###") maar helaas heeft dit geen werking.
Hoe kan ik nu elk volgnr op het totaalblad wel tonen ?
 
Verwijzen ipv plakken van gegevens.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Denk dat verwijzen ipv plakken niet voldoet. Bijgaand een ingekort xls die zaken wellicht verduidelijkt. Is eea duidelijk?
 

Bijlagen

  • Reisplanner.xls
    85 KB · Weergaven: 38
Ik heb de macro aangepast.
De functie volgnummer geeft het nummer adhv de ingegeven werkblad.
Bijv. in blad Totaal staat volgnummer(C6). Van het werkblad dat in C6 staat wordt het indexnummer gegeven.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 

Bijlagen

  • Reisplanner.xls
    86,5 KB · Weergaven: 25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan