Volgnummer in subformulier ophogen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lammertc

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2002
Hallo

Ik heb een klantenbestand waarbij in een subformulier de contactpersonen staan
Deze hebben allemaal een volgnummer (per klant) wat ik graag automatisch wil ophogen als een nieuw contactpersoonrecord wordt aangemaakt

Vervolgens heb ik geprobeerd om met mijn minimale kennis van VBA de volgende routine te laten werken
( AUB niet lachen, code heb ik gejat en aangepast )

Private Sub Form_Current()
If volgnr = 0 then
volgnr =1

Else

volgnr=volgnr+1
end if
End Sub

Kan iemand me helpen om dit werkend te krijgen
Ik krijg steeds foutmeldingen
alvast bedankt

Als je in het forum zoekt op 'volgnummer' kom je een aantal draadjes tegen met functies die je kunt gebruiken. Je hebt namelijk niets aan jouw opzetje, omdat die, als hij al zou werken, doorlopend nummert en geen rekening houdt met klantnummer.

Klopt ja, was ik ook al achter gekomen
en die van de andere draadjes heb ik ook al diverse bewerkt en geprobeerd, met allemaal hetzelfde resultaat ""

Ik zoek wel even verder
Bedankt

Ik zou zeggen: maak dan een voorbeeldje van jouw situatie, want de voorbeelden die ik ken doen het allemaal prima. Alleen: elke situatie is net weer wat anders met andere tabellen en andere velden. En het heeft voor ons geen enkele zin om lukraak allerlei code voor je te gaan schrijven die dan niet blijkt te werken. Ofwel je bewerkt een voorbeeldje en past die toe op je eigen database, ofwel je geeft ons een voorbeeld op basis waarvan we kunnen bekijken hoe je die aan kunt passen. Maar je kunt van ons ook geen pasklare oplossing verwachten op basis van de summiere gegevens die je verstrekt.

Hallo Michel

Ik had de routine al aangepast en heb er een autonummeringveld van gemaakt

Toch bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan