• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

volgnummer

Status
Niet open voor verdere reacties.

kibus

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2006
Goedemorgen

Wie kan mij helpen met het creeeren van volgnummer in de bijlage?

alvast bedankt

Bijlagen

Bedoel Je een paginanummer of bij het lidnummer automatische numering? Of heb ik iets anders voor?
MVG Aquino

Laatst bewerkt:
.

hoi Thomasvanaquino

De formule in kolom C moet worden aangepast ... zodat er genummerd wordt...

Zoiets in kolom C3:
=ALS(D3="debet";ALS(E3=E2;C2;RIJ()+100);"nota")

Laatst bewerkt:
Zit je met hetzelfde probleem edmoor volgens mij ligt het aan de gebruikte formule als het niet afhankelijk moet zijn kunne je gewoon de eerste twee cijfers ingeven alle velden selecteren en gewoon doorvoeren tot het laatste. Als het afhankelijk is van wat je wil berekenen kun je de formule in het bovenste veld plaatsen in dit geval C2 en dan formule doortrekken. Dus begin eerst je berekening vanboven en trek het dan door wordt alles automatisch aangepast

Laatst bewerkt:
.

Goedemiddag,

ik in het voorbeeld aangeven wat het eindresultaat van de formule moet zijn in kolom C .. ik hoop dat het wat duidelijker wordt

Edwin

Bijlagen

Nu begrijp ik het al iets beter de nota komt er te staan omdat D6 niet gelijk is aan het geen je hebt ingevoerd maar dan wordt het resultaat 102 en niet 200 vervang debet door Credit en voeg erachter 100 - 1 aan toe. Dan klopt het. Dus dit zou het dan moeten zijn : =ALS(D6="Credit";ALS(E6=E5;C5;MAX($C$2:C5)+100 -1);"nota")

Laatst bewerkt:
.

Goedemiddag,

Het is de bedoeling dat er volg nummers worden gecreerd zowel voor debet als credit ..voor debet klopt het omdat het om cijfers gaat dus max +1echter nu voor credit..ik kan geen cijfers gebruiken anders klopt mijn debet volg nr niet

Ook moet het zelfde nr gehandhaaft blijven als het lidnr gelijk is aan het lidnr die eronder staat....

. ik kan helaas geen kolom meer toevoegen

edwin

Laatst bewerkt:
Een betere oplossing en zonder formule, ik hoop dat dit het is wat je zocht.

succes er mee

mvg Jean-Paul

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan