Goedemorgen,
ik weet dat er een hoop te vinden is op het forum over mijn vraag, maar toch lukt het niet om een nieuw record met volgnummer te maken.
ik gebruik de volgende functie bij het openen van een formulier ( bij laden) om in een tbl een opvolgend nummer aan te maken.
dus, bij openen form_newCall moet er in de tbl_portcallNumber_2017 een opvolgend nummer gemaakt worden,
ben ik nu echt alle vba codes door elkaar aan het halen, of heb ik ergens typfouten gemaakt?
alvast bedankt voor jullie tijd
gr
wim
ik weet dat er een hoop te vinden is op het forum over mijn vraag, maar toch lukt het niet om een nieuw record met volgnummer te maken.
ik gebruik de volgende functie bij het openen van een formulier ( bij laden) om in een tbl een opvolgend nummer aan te maken.
Code:
Function VolgNummer() As String
Dim sVeld As String, sTabel As String, sWaarde As String, strSQL As String
Dim arr As Variant
Dim Nummer As Integer, Jaar As Integer
Dim rst As ADODB.Recordset
Dim cnConn As ADODB.Connection
sVeld = "[Veld1]" 'Hier het veld dat je gebruikt voor het volgnummer.
sTabel = "[tbl_portcallNumber_2017]" 'Hier de tabelnaam waar het volgnummer in staat.
strSQL = "SELECT TOP 1 " & sVeld & " FROM " & sTabel & " WHERE (" & sVeld & " Is Not Null) ORDER BY " & sVeld & " DESC"
Set cnConn = CurrentProject.Connection
Set rst = New ADODB.Recordset
rst.Open strSQL, cnConn, adOpenKeyset, adLockOptimistic, adCmdText
With rst
If Not .BOF And Not .EOF Then sWaarde = .Fields(0).Value
.Close
End With
If sWaarde & "" = "" Then GoTo GeenNummer
arr = Split(sWaarde, "-")
Jaar = CInt(arr(0))
If Jaar = Year(Date) Then
Nummer = CInt(arr(1)) + 1
Else
Nummer = 1
End If
VolgNummer = Jaar & Format(Nummer, "-0000")
Exit Function
GeenNummer:
VolgNummer = Year(Date) & "-0001"
dus, bij openen form_newCall moet er in de tbl_portcallNumber_2017 een opvolgend nummer gemaakt worden,
ben ik nu echt alle vba codes door elkaar aan het halen, of heb ik ergens typfouten gemaakt?
alvast bedankt voor jullie tijd
gr
wim
Laatst bewerkt: