volgnummers toekennen

Status
Niet open voor verdere reacties.

BartM1706

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2004
Hey,

In mijn database zitten allemaal leden. Nu wil ik voor alle betalende leden een attest afdrukken. Ddit attest moet genummerd worden. Ik wilde gewoond het paginanummer gebruiken maar als ze later een duplicaat wensen op te vragen dan gaat die plots terug nummer 1 krijgen natuurlijk.

Heeft er iemand een idee hoe ik de paginanrs of recordnummers via een macro kan ofslagen in het veld 'volgnummers' ofzo?

Alvast bedankt om even mee te denken.

Groetjes!
Bart

Heb je geen primaire sleutel in je tabel? Dan zou ik die gewoon gebruiken.

Anders is het denk ik het handigst eerst een nummer toe te kennen en dan de rapporten af te drukken.

GRtz,

Ja, ik heb wel een autonummering van alle leden maar diegene die niet betaalde moeten eruitgehaald worden en dan moeten de volgnummers van de betalende leden wel opnieuw aangepast worden, en indien da gaat liefst automatisch :-)

Kan ik niet door een macro een formulier openen en dan zo via een updatequery het veld volgnummer niet automatisch laten veranderen in het recordnummer ofziets?

Het opnieuw toekennen van een volgnummer is voor eventjes leuk. Dan heb je eventjes een opeenvolgende reeks. Maar als je er 1 tussenuit haalt klopt dat al niet meer. Dat nummer wordt dan niet meer opnieuw toegekend. Dus ik denk dat dat zijn doel een beetje voorbij schiet.

Maar met onderstaande query kun je mischien wat:
SELECT (select
count(*)
from
tabel as c2
where
c2.id < c1.id)+1 AS VolgNummer, c1.veld1, c1.veld2
FROM tabel AS c1

Grtz,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug