Volgorde 'Alle programma's' in Start menu

Status
Niet open voor verdere reacties.

scw

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2009
Berichten
530
Goedeavond,

Wat ik me al lange tijd af vraag is het volgende:

Is het mogelijk om in Windows 7 de volgorde van 'Alle programma's' om te draaien en hoe? Sinds Windows Vista volgens mij, staan de programma pictogrammen bovenaan en de folders cq. mapjes onderaan. Naar mijn idee is dat vreselijk onlogisch of mogelijk ben ik nog te veel gewend aan hoe het was in Windows eerdere versies.

Mijn vraag is dus kan dit veranderd worden en zo ja, hoe?

Ik ben benieuwd, alvast bedankt!

scw:thumb:
 
Het path waar deze items staan is:
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs
In deze map kun je de zaak omkeren maar bij alle programma's verandert er niets dus volgens mij kan 't niet, je zal ermee moeten leven dat nieuwe Windows-versies nu eenmaal veranderen net zoals de wereld om je heen verandert.
 
Jah ik kan wel tegen verandering, maar liever tegen goede verandering: als het al zoveel versies anders is en dan niet de mogelijkheid bieden anders te kunnen instellen :confused: Is er mogelijk nog een tweak bekend hiervoor??
 
Niet de mooiste/handigste oplossing, maar het werkt wel:
Klik rechts op de start knop en dan eigenschappen
Klik op de knop Aanpassen
In de lijst met vinkjes zoek je in het midden van het rijtje op "Menu Alle programma's op naam sorteren" en deze zet je uit
Hierna kun je de programma's in Alle programma's zelf verslepen en dus op de door jou gewenste plek zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan