• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Volgorde bepalen middels formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijn78m

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2013
Ik heb een grote file waarin ik diversen tarief voorstellen heb gekregen van diverse leveranciers.
Ik ben nu op zoek naar een formule die kan aangeven welke leverancier per type product het goedkoopste is, middels een cijfer van laag naar hoog waarbij 1 de goedkoopste is.

In de bijlage heb ik vereenvoudigde versie gemaakt van deze file. In de laatste kolom (D) wil ik nu de formule gaan plaatsen op basis van het pakket (kolom A) en de numerieke volgorde van laag naar hoog op basis van de voorgestelde prijs (kolom C).

Wie o Wie weet hier een formule voor?

Alvast bedankt voor de hulp

Bijlagen

Dank voor de feedback,
Hier heb ik ook aan gedacht echter brengt dit niet wat ik nodig heb.
Ik moet per pakket een analyse kunnen doen. Bij het aangebrachte filter is bv geen rekening gehouden dat de volgorde per pakket moet zijn ipv laag naar hoog voor alles.
Daarnaast is de bijlage een voorbeeld file, de "echte" file bevat ruim 200 pakketten.
Ik wil de ranking graag toepassen ook om te zien hoe vaak een bepaalde leverancier nu op bijvoorbeeld 1,2 of 3 staat.

Ik hoop dat iemand kan helpen met de formule voor het toepassen van de juiste ranking per pakket.

Alvast bedankt voor de hulp,

Iemand nog een idee hoe je een ranking vanaf 1 en dan verder oplopend kunt maken in Excel?

Draaitabel een idee?

Cel E2 selecteren → formule kopiëren en plakken in formulebalk en afsluiten met Ctr+Shift+Enter.
Daarna doorvoeren naar onderen.

Code:
=VERGELIJKEN(C2;KLEINSTE(ALS($A$2:$A$39=A2;$C$2:$C$39;"");RIJ($1:$38));0)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan