• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Volgorde data veranderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ericssport

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2009
Hallo,

Ik ben sinds kort als vrijwilliger voor de plaatselijke sportclub verantwoordelijk voor het selectiebeleid bij de jeugdteams, om verkeerde keuze en vriendjes politiek te voorkomen ben ik een selectieformulier aan het maken en dat lukt met een hoop zoekwerk hier op het forum heel aardig. :)

Helaas loop ik nu vast op het volgende;

De naam, leeftijd, klasse en het totaal van de selectie-critiria komt automatisch op het volgende tabblad terecht. Nu is het de bedoeling dat deze gegevens ook automatisch in volgorde van hoog naar laag komen te staan.

Wie kan me hiermee op weg helpen? Hieronder staat het bestandje. :thumb:
Bekijk bijlage formulier A.xls

Met vriendelijke groet,

Eric

Laatst bewerkt:
Hallo Eric,

Als ik het goed begrijp, gaat het er dus alleen om te bepalen wie de beste prestatie heeft (meeste punten) en die boven aan te zetten in volgorde aflopend naar beneden? Dit gaat eenvoudig met behulp van de formule Rang. Dus een hulpkolom met regel 2 =RANG(C2;$C$2:$C$16) en deze omlaag kopieren. Vervolgens de hele tabel nog even sorteren op de hulp kolom .

Hoop dat dit je op weg helpt?

Hallo Pieter,

Dank voor je reactie, dit is zeker een stap in de goede richting, ik zie alleen dat ik een gedeelte van mijn vraag ben vergeten..

Het is ook de bedoeling 1e en 2e klasse spelers elk in hun eigen lijst moeten komen. Oftewel; twee lijsten op volgorde van hoog naar laag, kan dit? :)

Met vriendelijke groet,

Eric

Hallo Eric,

Het lijkt mij het handigst om voor elke klasse een aparte kolom met Rangnummers te maken en gewoon het bereik dat je wilt sorteren eerst te selecteren en een voor een apart te sorteren. Hier op het forum staat ook nog een handigheidje met een macro
(Rang)
als je daarmee uit de voeten kunt is dat natuurlijk wel leuk.

In ieder geval succes.

Hallo Pieter,

Die macro is super! :thumb: (was even sleutelen maar is wel gelukt). Alleen met elke stap verder stuit je weer op een nieuw probleem; dankzij die macro komen de totalen automatisch in volgorde van hoog naar laag te staan alleen de gegevens die daarbij horen (naam, leeftijd) schuiven niet mee en dat was wel de bedoeling.. Hoe kan ik dit oplossen? :)

Hallo Eric,

Van Macro's heb ik geen kaas gegeten, ben je dus aangewezen op anderen.
Ik kan hooguit vermoeden dat je in die macro eens goed moet kijken naar het bereik dat gedefinieerd is en dit proberen aan te passen naar het bereik dat je gesorteerd wilt zien.
Wie weet!

In ieder geval bedankt voor de hulp tot zover! Ik open een nieuwe vraag voor dit probleem.. :)

Met vriendelijke groet,

Eric

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan