Volgorde figuurnummers

Status
Niet open voor verdere reacties.

edwinzeldenrijk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jan 2015
Hoi

Met Microsoft Word 2010 heb ik een probleem met het doornummeren van figuurnummers.
Microsoft Word telt bij mij van de verkeerde kant.

Nu is de volgorde van links naar rechts: figuur 3, figuur 2, figuur 5 en als laatste figuur 4.
Ik zou het graag zien als: figuur 2, figuur 3, figuur 4 en figuur 5.
Zie bijlage voor een foto van mijn probleem.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt voor de reactie.

Groet,
Edwin Zeldenrijk

Bijlagen

• Knipsel.jpg
    Knipsel.jpg
    31 KB · Weergaven: 563
Laatst bewerkt:
Allereerst natuurlijk welkom bij HelpMij! Ik krijg het niet gereproduceerd; bij mij hernummert hij vlekkeloos. Kun je het document meeposten?

Allereerst bedankt voor de snelle reactie.

Ik krijg het niet voorelkaar om word te uploaden, heel vreemd.
Maar ik heb een niet legitieme versie van word, kan dat misschien het probleem zijn?

groet,
Edwin

Dat moet je nooit hardop zeggen natuurlijk, maar dat mag verder niet uitmaken. Een gestolen Porsche rijdt ook net zo hard als een gekochte. Maar maak anders eerst een zip bestand van je document, dan lukt het vast wel.

Het probleem is vervelend, maar verklaarbaar. Bijschriften met een nummercode (veld SEQ) worden genummerd op basis van waar het veld staat. En niet op basis van waar de afbeelding staat. En velden willen nog wel eens op een andere alinea zijn gekoppeld dan waar je ze hebt neergezet. Dus de volgorde van de velden binnen het document bepaalt het nummer dat je ziet. Dat is doorgaans niet zo'n probleem als je af en toe eens een plaatje in een document zet, want dan zijn de veldcodes voldoende van elkaar gescheiden. Het probleem treedt op zoals in jouw geval, als je een aantal afbeeldingen naast elkaar zet op één alinea.
Is daar een simpele oplossing voor? Jazeker, en dat is er zelfs een die ik sowieso altijd gebruik als ik meerdere afbeeldingen naast elkaar wil hebben. Want het onbeheersbare gedrag van afbeeldingen die hopeloos gaan zwerven in een document is mij al jaren een doorn in het oog. Die oplossing is heel simpel: zet afbeeldingen altijd in een tabel! In jou geval maak je een tabel van 3-4 kolommen, en je zet elke afbeelding (Tekstterugloop: <In regel>) in een eigen cel. Nu kun je prima een bijschrift erbij hangen, en is de nummering ervan ook conform wat je verwacht.

Top, hier heb ik wat aan.
Ik heb het in een tabel gezet, en nu gaat het wel goed.

Hartelijk dank.
Gr. Edwin

Mag je de vraag nog op <Opgelost> zetten!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan