Volgorde mappen en bestanden wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaspernl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 okt 2005
Berichten
4
Hoe kan ik de "oude" situatie herstellen:
D.w.z. In een map de mappen ALTIJD bovenaan, gevolgd door de bestanden, waarbij de volgorde van de bestanden oplopend en aflopend qua datum of naam kan zijn.
.
Nu staan bij mij de mappen onderaan, tenzij ik de bestanden met de oudste datum bovenaan zet. Onlogisch.

Windows XP Home
 
Als je "Deze Computer" opent

Dan ga je naar:

- Beeld
- Programma's schikken
- Naam

Dan krijg ik gewoon de mappen bovenaan.. ik weet niet hoe het bij jou gaat.
 
Je kunt ook in 1 map, b.v. programma's klikken op de kopjes die er staan. (grootte/type enz.)
Je stelt het vervolgens in zoals jij wilt.
Vervolgens ga je naar Extra/mapopties/weergave en je kiest dan op alle mappen toepassen.
 
Je kan ze ook met de slepen met de muis in de volgorde je zelf wil hebben.
 
Ben misschien niet duidelijk genoeg geweest.
1. Ik gebruik het beeld: details, zodat alle gegevens van een bestand/map op één regel staan.
2. Als ik op “Naam” sorteer, staan ook bij mij de mappen bovenaan.(zie advies Killermenace). Maar dan staan de bestanden ook op naam. Ik wil de situatie hebben, dat de mappen altijd bovenaan staan, en de bestanden daaronder op datum (laatste datum bovenaan) staan.
Voorbeeld (naam) (wijzigingsdatum)
(Map 1) veiling 15.01.2005
(Map 2) persoonlijk 20.01.2004
(Mappen) xyz
(Bestand 1) brief x 27.10.2005
(Bestand 2) rapport vergadering 26.10. 2005
(Bestanden) xyz op datum
 
Geplaatst door kaspernl
Ben misschien niet duidelijk genoeg geweest.
1. Ik gebruik het beeld: details, zodat alle gegevens van een bestand/map op één regel staan.
2. Als ik op “Naam” sorteer, staan ook bij mij de mappen bovenaan.(zie advies Killermenace). Maar dan staan de bestanden ook op naam. Ik wil de situatie hebben, dat de mappen altijd bovenaan staan, en de bestanden daaronder op datum (laatste datum bovenaan) staan.
Voorbeeld (naam) (wijzigingsdatum)
(Map 1) veiling 15.01.2005
(Map 2) persoonlijk 20.01.2004
(Mappen) xyz
(Bestand 1) brief x 27.10.2005
(Bestand 2) rapport vergadering 26.10. 2005
(Bestanden) xyz op datum



Als je het zo wil hebben, dan zal je denk ik in de broncode van Windows aanpassingen moeten doen :D:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan