volgorde van hyperlinks in database wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

klaaslievens

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2006
In een database zit een lijst met hyperlinks, waaraan een volgordenummer is toegewezen. Via een beveiligde pagina krijgt de eigenaar een overzicht van de ingevoerde links, waarbij hij elke link dadelijk kan verwijderen, maar ook de volgorde kan wijzigen.
Elke link heeft een aparte, werkende delete-knop. Maar hoe begin ik eraan om via één druk op de submit-knop alle volgorde-velden in de tabel bij te werken?

De gegevens worden nu via mysql_fetch_row opgesomd. Hoe weet sql nu welke link welk volgordenummer moet krijgen?

Dit is mijn script dat voor het overzicht zorgt:

PHP:
echo "<table border='0' align='center'>";
while(list($id,$naam,$hyperlink,$omschrijving,$volgorde)=
	mysql_fetch_row($resultaat))
		{
		echo "<tr><td><form method='post' action='linkdelete.php'>
						<input type='hidden' name='id' value=".$id.">
						<input type='submit' value='delete'></form></td>
				  <td class='left'><a href='http://" .$hyperlink. "' target='_blank'>" .$naam. "</a><br>" .$omschrijving. "
</td></tr>";
		}
echo "</table>";

Iemand een idee hoe ik nu verder moet? Bedankt!

Nog geen reacties...

Misschien was ik niet helemaal duidelijk. Het komt er dus op neer dat ik met één druk op de knop een volledige kolom uit een tabel kan bijwerken. Verschillende records worden dus tegelijkertijd bijgewerkt.

Hopelijk is dit duidelijker...

Geef eens een voorbeeld wat je precies bedoelt met bijwerken.. wil je de data aanpassen ?

Ja, inderdaad!

Ik moest een site maken voor iemand die mij niet steeds wilde lastigvallen om iets toe te voegen of te wijzigen aan de site. Dus kan hij via een admin-gedeelte alles invoeren, o.a. hyperlinks. Nu wil hij zelf de volgorde kunnen bepalen waarin ze moeten verschijnen.

Op die admin-pagina krijg je dus een overzicht van alle links met een volgordenummer in een <input>-veld. Hij kan dit nummer dus direct wijzigen. Normaal gezien moet hij dan ook het volgordenummer van andere links ook wijzigen. Nu weet ik hoe hij record per record moet aanpassen, maar kan dit ook met één druk op een submit-knop of zo?

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan