• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

volgorde

Status
Niet open voor verdere reacties.

c3826926

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2000
Hoi,

Ik heb in excel een overzicht gemaakt met de cd's die ik heb.

Nu ben ik begonnen om alles in alfabetische volgorde te zetten.

Maar zo nu en dan komt er weer een nieuwe cd bij maar hoe krijg ik dit meteen op de juiste plaats.

Bijv

01 abba
02 beegees

Je moet toch iets kunnen doen dat hij het automatisch invoegd????

Ik gebruik office 2003

Alvast bedankt.........Paul:(

Ey! Daar zit een knopje voor... Ik heb hier geen exel maar ik geloof dat het zo moet:

Selecteer de kolom waarop alles geselecteerd moet worden (dus die met de cd namen), klik dan op extra (ik geloof da thet extra heet, dat is het enige onderdeel wat ik niet zeker weet) klik dan op sorteren, en voer het juiste in (alfabetish, oplopend)
Succes!

Het menu heet Data, voor de rest klopt het als een bus, Lollige.

Via de menu bovenaan "Data" en dan "Sorteren" kan je al heel wat bereiken maar dan "moeten" de gegevens best wel aan een aantal voorwaarden voldoen :o

=> gebruik de bovenste regel als titel (veldnamen)
Bijv. A1 Volgnr B1 Naam C1 Jaartal D1 ...

=> gebruik alle regels en kolommen want excel stopt met het selecteren van de gegevens daar waar er een volledige blanco regel/kolom cellen zijn

Je kan dan altijd onderaan de nieuwe cd's toevoegen en daarna sorteren op de kolom dat je wilt

PS Als de structuur van je gegevens goed is kan je sneller sorteren via de menubalk bovenaan, de knoppen zien er ongeveer zo uit AZ + pijltje of ZA + pijltje
Je zet je cursor ergens in de kolom waarop je wilt sorteren en klikt dan met de muis op het betreffende icoontje

Heb je nog vragen stel ze gerust en upload anders eens een voorbeeldje, is altijd handig

Hoi,

Bedankt voor de tips.

Ga het proberen.

Groetjes..........Paul

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan