• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Volgordenummer toekennen na sorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rambooke

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2010
Ik heb een bestandje waarbij het resultaat van de Bekijk bijlage Vinken.xlsm afhankelijk is van het aantal behaalde liedjes gevolgd door de volgorde van inschrijving.
Dit heb ik in een kleine macro gestopt die ik gekoppeld heb aan de button links boven.
Nu zou ik willen dat na het sorteren de behaalde plaats in kolom 1 komt en dit net zo ver als er inschrijvingen zijn (max. tot regel 700 in mijn geval).
Hoe krijg ik dit voor mekaar?

PHP:
=RANG(H6;$H$6:$H$700;0)
en dit naar beneden slepen.

Bedankt voor jou reactie maar is eigenlijk niet wat ik zoek.
Nadat de sortering gebeurd is (op basis van aantal liedjes in kolom H en daarna op basis van inschrijvingsnr. in kolom E) kan elke deelnemer maar één plaats krijgen gezien 2 voorwaarden in aanmerking zijn genomen voor het bepalen van de einduitslag.

Laatst bewerkt:
De gehele code.
Code:
Sub Sorteren()
Dim rng As Range
 With Sheets("Inschrijving")
 Set rng = .Range("A6:A" & .Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Row)
    aantal = rng.Rows.Count
     .Range("B5:H" & .Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Row).Sort .Range("H5"), xlDescending, .Range("E5"), , xlAscending, , , xlYes
     rng = Evaluate("row(1:" & aantal & ")")
    End With
End Sub

Schitterend, precies wat ik zocht.
Zou dit ook mogelijk geweest zijn zonder deze VBA?

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan had je zevenhonderd formules moeten zetten in kolom A, met een nieuw in te voegen kolom links van kolom B.
Kolom C tegen kolom A schuiven zodat je kolom B niet meer ziet.
Kolom A sorteert niet, doordat het los is van het sorteerbereik C:H.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan