Volle c schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Met O&OBuster kun je Microsoft apps verwijderen, meer dan bij andere tools.
Zou heb ik alles van Xbox verwijderd.
Wel oppassen wat je in je enthousiasme weggooit!

Mijn windows 11 draait ook op 120 GB, heb 50GB vrij, maar installeer wel veel programma's op 2e ssd schijf.

Ik zie door die WinDirStat, dus waar nog ruimte gewoon kan worden. Ik heb de mappen Users en ProgramData helemaal over het hoofd geziem.

Dit weer houd mij natuurlijk niet om binnenkort een nieuwe grotere SSD er in te laten zetten. De Laptop beschik daarnaast nog een andere HD waar de rest van de data op staat , die is 931 GB.

Helaas zijn het apparte HD's anders had ik misschien mee kunnen schuiven.

Dus binnenkort even wegbrengen, lol.

Maar iedereen heel erg bedankt om mee te denken, en informatie te geven..

Verschuiven lukt eigenlijk nooit, programma de-installeren en opnieuw installeren op 2e volume.

Ter informatie Batch file met onderhoudstaken

Deze zou iedereen op de pc moeten hebben. Mede van de omschrijvingen kun je een hoop leren en vaak terugkerende Windows onderhoudstaken snel en regelmatig uitvoeren!

Het is een kwestie van ja, nee, of annuleren/cancel. Deze geavanceerde batch file is door Senso gemaakt in samenwerking met Edmoor en andere forumleden van Helpmij.nl.

Maak een back-up van je huidige SSD op een extern medium, wissel de SSD en zet de back-up terug?
Tjonje tjonge, waarom zou het makkelijk doen als je het moeilijk kan, back-up op de tweede schijf maken, nieuwe ssd erin i.p.v. en back-up terug zetten, klaar is klara.

Verschuiven lukt eigenlijk nooit, programma de-installeren en opnieuw installeren op 2e volume.

Dit klopt voor individuele programma's. Als je ze allemaal wilt verplaatsen kan dat wel. Verplaats de mappen program files en program files(x86) naar een andere plek en wijzig de bijbehorende sleutels in de registry -> Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion

Tjonje tjonge, waarom zou het makkelijk doen als je het moeilijk kan, back-up op de tweede schijf maken, nieuwe ssd erin i.p.v. en back-up terug zetten, klaar is klara.
Eh reageer je je nu op je zelf?

Ik laat liever dit doen door iemand die toch wat meer kennis heeft, dan dat ik hetzelf ga doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan