Volle D-schijf door VHD bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

geertvansoest

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2011
Hallo allemaal,

Ik krijg de laatste tijd regelmatig een irritante pop-up dat er onvoldoende schijfruimte op mijn PC vrij is.

Er wordt dan gedoeld op de D-schijf, waar nog maar 2,55GB van de 226 vrij is. Ik ben even in deze map gedoken en in de map D:\WindowsImageBackup\PC_van_Geert\Backup 2011-07-10 170033 blijkt een VHD-bestand van maar liefst 143GB te staan.

Ik heb niet gek veel verstand van computers, maar volgens mij betreft dit dus slechts een back up-bestand (herstelpunt) van mijn computer. Een bestand bovendien, dat niet (meer) nodig is, zodra ik een nieuw herstelpunt aanmaak.

Mijn vraag is dan ook: kan het kwaad om dit bestand te verwijderen en zodoende ruimte vrij te maken voor een nieuw herstelpunt?

Alvast bedankt,
Geert

Backup bestand verwijderen kan nooit kwaad, maar is het ook niet beter dat je meer geheugens instaleert of grotere HD ??:d

Ik heb toevallig vandaag een externe HD aangeschaft. Maar als het verwijderen van dat bestand geen kwaad kan, doe ik dat. Bedankt!

Na jah ik gebruik ook zeer vaak een externe HD....maar aleen maar voor opslag enzv. intern iets kan je nie inbouwen ?? :confused:

De externe HD heb ik ook met name aangeschaft om schoolbestanden e.d. op te slaan. Ik heb nu de vorige back up-files verwijderd en daar bleek het 'probleem' inderdaad te zitten, want de D-schijf is nu zo goed als leeg. Ik ben nu bezig een nieuw herstelpunt te maken.

Probleem opgelost, topic kan dicht. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan