volle ssd schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

tjima

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2001
Hallo

Mijn SSD schijf raakt erg vol heb nog maar 24 gb over van de 232 gb zie foto 1
nu zie ik op de SSD schijf 4 keer windows staan. zie foto 2, kan ik 22 windows.old en windows .old en windows10upgrade zomaar verwijderen? zonder dat ik opstart problemen krijg. dat ik niet dingen verwijderd en mijn pc niet mieer opstart .

foto 1.jpg
foto 2.jpg

tjima

Laatst bewerkt:
Of dat voor die 22 Windows.old ook geldt weet ik niet maar die ander zou je via Schijfopruiming moeten kunnen verwijderen. Geef die 22 Windows.old eens een willekeurige andere naam. Als dat zonder problemen gaat kan je die ook verwijderen.

ik heb die map 22windows.old veranderd in x22windows.old en opnieuw opgestart en geen probleem ondervonden. het is wel een map van 25gb wat dan voor niets op mijn ssd bootschijf staat. kan ik deze dan zonder probleem verwijderen ??

kan ik ook windows.old verwijderen zonder problemen? en windows10upgrade ook zonder probleem .
ik vraagt het maar voor de zekerheid weer voor ik het verwijderd.

Tjima

Heb je zoals eerder gemeld al naar Schijfopruiming gekeken?

ja Emdoor

maar dat haalde niets uit. die twee mappen staan nog steeds in de ssd schijf. van zo ongv. 28gb samen.wat misschien overbodig is ?
tjima

De schijfopruiming is voor de Windows.old, niet voor die andere 2 mappen, die kan je handmatig verwijderen.

dit begrijp ik niet zo goed.
hoe bedoel schijf opruiming voor windows .old hoe doe ik dat ?
tjima

Laatst bewerkt:
Klik met rechts op je C: schijf, klik dan op Eigenschappen en vervolgens op Schijfopruiming:
Schijfopruiming.jpg

Selecteer dan wat er opgeruimd dient te worden.
Daar zal Windows.old bij staan.

Dat plaatje had je in je eerste bericht ook al staan, daarom ging ik er vanuit dat je wist wat ik bedoelde.

Laatst bewerkt:
ik heb het volgende gedaan foto 1 dan alles aangevinkt foto 2 en toen uitgevoerd foto 3.
maar die mappen blijven.

tjima

Foto's vergeten te plaatsen? ;)

En in foto 2 staat Windows.old niet in het lijstje?

Wel eerst even op deze knop klikken:
attachment.jpg

Als die mappen daar niet bij staan kan je ze gewoon verwijderen, mits de beveiliging ervan het toelaat.

wanneer de beveiliging dit niet toelaat, wat dan ?

tjima

Dan zal je met Administrator rechten die beveiliging moeten aanpassen.

Ja ????
daar zeg je me wat, daar word het me dat toch te moeilijk .
Tjima

hoe pas ik dan als Administrator die beveiliging aan.en waar ????
tjima

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan