volledig a4'tje printen (gemaakt in photoshop)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mausie010

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2001
Ik heb met photoshop een brief papier gemaakt die ik wil uitprinten. In photoshop is het bestand het formaat van een A4 (21 bij 29,7). Dit drukt echter nooit mooi af vanwege de marges waarop geprint wordt. Ik houd onder altijd enkele mm over en onder zelfs cm's...

Hoe kan ik er voor zorgen dat het hele blad bedrukt wordt!

(ik heb een hele oude HP Deskjet 690C)

De oplossing is simpel, je kunt in de instellingen van je printer aangeven wat voor soort papier erin zit, zet deze instelling maar op banner papier, dan houdt de printer geen rekening meer met die marge van een aantal mm.
het klinkt gek maar het werk echt, hij zal mischien even zeuren bij de printopdracht van let op er is geen banner papier aanwezig maar als jouw plaatje exact de maten heeft van een A4 dan kun je deze waarschuwing gewoon negeren.

Als je ook nog wilt weten waarom de printer dit doet, hoor ik het wel, dan leg ik dat met veel plezier uit.

Ik denk dat mn printer geen optie heeft om banner-papier te kiezen, het is al een verouderd model... :( Waarschijnlijk zal ik ff naar een copyshop moeten gaan ofzo...

Nee hoor, dat zou bijna elk printertje moeten kunnen doen.
En trouwens, ik leg het verkeerd uit, je moet dit kiezen in paint of welk programma dan ook, je kiest dan voor pagina instelling en daar kies je voor banner papier, zo was het excuus.
Het werkt echt, zolang je maar de marge van je tekening in de A4 formaat houdt.

In photoshop is onder pagina instelling geen banner formaat te vinden :(

Dat is jammer, en vreemd, eigenlijk heeft elk print programma of tekstverwerker deze functie wel aan boord, je hebt goed gekeken denk, mischien als je onder de help functie zoekt dat je het dan wel tegen komt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan