Volledig geheugen niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

elbennodiablo

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2009
Dag iedereen! Hoop dat iedereen een fijne Kerst achter de rug heeft. :)

Ik ben in het bezit van

Systeem: MSI P43 Neo-F (MS-7519) Moederbord
Moederbord Merk: MICRO-STAR INTERNATIONAL CO.,LTD
Moederbord Model: MS-7519 1.0
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8400 @ 3.00GHz 64Bit
Videokaart: Sapphire Radeon HD4850
Aanwezige geheugen: 2048 MB 401.0 MHz CL: 6.0 clocks
Maximaal geheugen: 16GB
Totaal aantal sloten: 4

Op dit moment zie ik dat maar 1 RAM-module wordt herkend terwijl ik er 2 in de sloten heb zitten (beide 2048mb, OCZ Platinum Dual Channel, 2,1 volt, PC2 6400, 800 Mhz).

Ik heb dit getest op geheugen.nl en ik zie het ook bij computer eigenschappen:

Uploaded with ImageShack.us

Ik heb zojuist de pc een aantal keer opgestart met de RAM plaatjes in een ander slot, geen verandering... Zou iemand mij AUB kunnen helpen om mijn volledige RAM te kunnen herkennen? Alvast bedankt!!

beginnen bij het begin en eerst je BIOS checken. als je bios aangeeft dat er slechts 2 gig geheugen is hebben drivers geen zin.

Als je bios slechts 2 gig aangeeft is er een goede kans dat er een hardware probleem is. Best case is er een latje losgetrild en werkt het weer na aanduwen. Worst case is je moederbord stuk en zul je die moeten vervangen.

Bedankt voor de hulp. Ik heb de latjes nogmaals omgewisseld en de PC (als er maar 1 in de slots zit) start niet op met een van de twee latjes en op de andere wel. Ik ga er dus van uit dat deze defect is en neem contact op met de leverancier!

Uiteindelijk was 1 van de latjes defect, deze heb ik via de garantie vervangen. Dank voor jullie hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan