Volledig profiel werkstation naar server kopieren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jegero13

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2008
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje een beetje aan het experimenteren met een Windows Server 2008.
Nu heb ik alles lekker goed draaien! (server is wat aan de trage kant, is geen probleem)
En nu heb ik ook 2 pc's in het domein draaien (allebei XP pro machines). Familie van mij kan dus hier op inloggen en hun ding doen.
Nu heb ik dit gedaan, omdat deze pc's niet heel lang gaan blijven. De bedoeling is dus dat alles, wat met een gebruiker te maken heeft op de server komt te staan. En wel te verstaan in de profile map. (Ik heb een share openstaan, voor profielen en een voor de Homeshare.) Maar het leuke is dus, dat alleen deze mappen bijvoegsel 1.png worden gekopieerd.
Terwijl veel gebruiker-gerelateerde files (zoals Outlook en Sychronisatiecentrum en Local Settings) niet mee gekopieerd worden. Hoe kan ik er voor zorgen dat ik deze map ook meegekopieerd krijg?
Dat ik dus bijvoorbeeld ook, als ik 1 account inricht en deze kopieer met profile etc, dat alle instellingen zo blijven, dat als er bijvoorbeeld een pc crasht, dat ik een nieuwe pc inricht met Windows en alle programma's installeer, en alles dus zo is als ze op die ene pc hadden ingericht. Of als ze bijvoorbeeld op een andere pc inloggen.

Het is niet van groot belang, maar zou het wel leuk vinden om ook hier achter te komen.

Alvast bedankt, en als je een vraag hebt over instellingen of iets, vraag maar! Weet zo niet wat ik er extra bij moet vermelden!

Met vriendelijke groet,
Jelle

De eenvoudige uitleg is dat alles wat verplaatsbaar is tussen computers in je profiel staat. Er zijn echter ook instellingen die specifiek voor die ene computer zijn, die zijn dus standaard uitgesloten van je profiel.

-Local settings, tja. De naam zegt het al
-Outlook. Profielen zijn niet bedoeld om grote bestanden mee te synchroniseren tussen werkplekken. Hier zijn andere oplossingen voor nodig
-Synchronisatie. Is ook specifiek voor die ene computer

Oké, dan het algemene begrip local settings uitgesloten.
Hoe kan ik dan, op alle accounts die ik gebruik, de sychronisatie uitzetten? Ik kan in Group Policy er zo niets over vinden. En om elke account op elke computer bij langs te gaan om dat uit te zetten is niet echt een optie.
De server staat altijd wel aan, dus er word, als je wat in je homeshare of e.d. zet, gelijk "gesychroniseert". En dit hoeft dus niet bij het afsluiten nog even, nu zijn de mappen nog niet zo groot maar als er grotere bestanden in komen enzo gaat dat veel langer duren.
En wat voor andere oplossing is er dan om de Outlook profielen te sychroniseren met de server? Mijn server is dus niet snel genoeg om er een Exchange server op te draaien. (al wil ik dit nog wel een keer proberen) Dan moet ik de databases gaan verplaatsen en in Outlook zelf alles handmatig weer opzoeken zodat alles in de Profiel/Homeshare folder geplaatst word? Dit lijkt me ook niet handig.. Stel je hebt wel een bedrijf met ik-zeg-maar-wat 50 werkplekken ofzo. Dan lijkt me niet dat je dan elke account dat gaat instellen, en omdat je bedrijf dan nog niet heel groot is wil je ook geen exchange server aanschaffen.
Is daar misschien ook een andere mogelijkheid voor?

Alvast bedankt voor de hulp, dan hoef ik daar in ieder geval niet verder naar te zoeken! ;-)

Jelle

Welke synchronisatie heb je het over? Standaard staat er niks aan.

-Je homefolder redirect je naar een gedeelde map op de server. Hoef je dus niks voor te syncen.
-Je outlook instellingen staan in je Windows profiel en worden dus wel gesynchroniseert. Alleen je .pst bestand niet. Dit bestand zou je in een map in je homefolder kunnen zetten. Werkt prima, maar .pst op een netwerkshare wordt niet door microsoft ondersteund.
-Als je 50 gebruikers hebt in een netwerk en wilt gaan knutselen met .pst bestanden dan ben je niet goed wijs. Exchange hoef je niet te kopen. Er zijn voldoende gratis Linux mailservers die bijna net zoveel kunnen als exchange.

1.Hier een screenshot van een testpc die ik virtueel op mijn laptop heb draaien.
sync1.jpg

Hier zijn nog niet zoveel gebruikers op aan gemeld, maar hier staan op de echte pc meer mappen bij van alle gebruikers, de homeshares zeg maar.
En deze gaat hij dus elke keer als de pc afsluit sychroniseren.
sync2.jpg

En als ik dit dus uitzet bij de bepaalde gebruiker, en ik meld weer met een andere gebruiker aan, krijg ik precies hetzelfde. Ook als deze gebruiker aanmeld op een andere pc. Dan krijg ik deze melding ook.
Dus de vraag hoe ik op de server iets in kan stellen dat niemand dat meer krijgt..?

2.Dan is het dus toch de enige optie om de gebruikers die ik wil, deze bestanden handmatig te verplaatsen... Is iets meer werk maar het moet maar.

Alvast bedankt!

Jelle

Geen idee hoe die sync uit te zetten. Is vast een registry key/policy voor. Ik heb het niet helemaal doorgenomen, maar het volgende technet artikel lijkt het antwoord te geven => http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc961553.aspx

Wat de sync betreft. Dit is enkel interessant voor laptop gebruikers die niet altijd aan het netwerk verbonden zijn. Ik zou je wel adviseren om in dat geval te investeren in een fatsoenlijke software die ook in staat is te syncen (snel en zonder errors). Denk eens aan bijv. allwaysync.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan