volledig ramgeheugen gebruiken in 32bit mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lindeman

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2011
Berichten
94
hallo, mijn vraag is of het mogelijk is de volledige ram-geheuge te gebruiken in een 32bit?

ik heb een 32bit met 4gb ram waarvan 3.25gb maar beschikbaar is.
 
ik heb ook dit probleem, ik heb 4gb maar ik heb maar 2,87 beschikbaar. (win7)
ik heb hier nog geen oplossing voor gevonden buiten het installeren van een 64bit besturing systeem.
 
als je een 32 bits besturingsysteem hebt, kun je nooit meer dan 3,25 GB gebruiken,
hoe dit precies zit weet ik niet meer maar het besturingssysteem kan al dat geheugen niet aanspreken ofzoiets, ja sorry ik weet helaas niet alles:$

je kunt eventueel nog overstappen naar een 64 Bit besturingssysteem maar dat moet je cpu ook maar toelaten.

Groeten Stephan
 
ik heb ook dit probleem, ik heb 4gb maar ik heb maar 2,87 beschikbaar. (win7)
ik heb hier nog geen oplossing voor gevonden buiten het installeren van een 64bit besturing systeem.

ook dit probleem ken ik, windows 7 gebruikt namelijk vaak werkgeheugen voor de videokaart.

Groeten Stephan
 
ik heb nu windows 7 ultimate 32 bit hierop staan, als ik de 64 bit versie erop installeer;; is dat mogelijk?
 
ja dan kun je al het geheugen dat je in je pc hebt gebruiken, alleen ik weet niet hoe oud de pc is, want of je cpu dit toestaat is ook de vraag;)

Groeten
 
Laatst bewerkt door een moderator:
MAINBORD SOC. AM2 ECS GeForce8100VM-M5
AMD AM3 Athlon II X2 250 totaal (3.0ghz x2)
4gb ram ddr2
 
daar kun je zeker een 64 Bit Besturingssysteem opzetten;)

Groeten Stephan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
een vriend van mij heeft een i5 750 2.7ghz x4 32bit cpu,, is het mogelijk hier ook een 64bit versie op te instalere ?want hij heeft namelijk 8gb ram waarvan nog niet eens 3gb word gebruikt. de naam van de moederbord staat weet ik niet..
 
Ja makkelijk.

Graag een volgende keer een eigen vraag aanmaken. Mee liften in iemand zijn / haar topic is niet toegestaan.
 
als ik dan de 64bit versie heb geinstalleerd, mag ik dan ook alleen 64bit software installeren of van 32bit?
 
32bit wordt ook gewoon ondersteund. Maak anders even een eigen topic aan, kun je gewoon blijven door vragen.:)
 
dit is mijn topic ..

Grin, ja Crash word alweer een dagje ouder ;) hij ziet niet altijd even scherp meer :)

Voor de mensen, simpelste reden waarom 32 bits een lichtelijk probleem heeft met veel geheugen is te verklaren als je binair kan rekenen.

32 bits is 2^32-1 =..... 4294967295

Om een geheugen plekje te kunnen vullen moet je besturingssysteem een "lijst" bijhouden op welke plekjes hij allemaal dingen kan plaatsen. en dat is dus 4gb (alle geheugen in je machine dus ook processor cache video geheugen en alles bij elkaar.

Nu is deze uitleg niet helemaal sluitend (ik hoor je nu denken: waarom bij de een dan 3,25 en een videokaart van 1gb en bij de ander 2,78 en een vidkaart van 512 mb?????) Gelukkig weten fabrikanten truukjes uit te halen wat een vorm van swappen is waardoor ze maximaal gebruik kunnen maken.

Het leuke is dat met technieken als PAE de limiet van 4gb prima te overschrijden is (richting de 64gb) maar MS vond dat niet zo nodig in de 32bits versies van de klant versies..... :)
 
haha ja dit klopt, alleen ik had zoiets van als ik dat hier begrijpelijk uit moet gaan leggen, komt er niks van:eek:

alleen wat je beweert over dat het cache geheugen, en het videokaart geheugen ook mee wordt genomen in de maximum van 4 GB, weet ik eerlijk gezegd niet zo zeker.

groeten Stephan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
alleen wat je beweert over dat het cache geheugen, en het videokaart geheugen ook mee wordt genomen in de maximum van 4 GB, weet ik eerlijk gezegd niet zo zeker.

Het is niet 1 op 1 mee te tellen maar het veroorzaakt wel de verschuiving aangezien door die geheugens er in de 4gb ram plaats gereserveerd word voor die geheugens om aan te kunnen roepen. dus je hebt gelijk het is niet "omdat ik 1 gb video geheugen heb kan ik maar 3 gb ram geheugen gebruiken". maar omdat ik 1 gb video geheugen heb moet ik in mijn 4 gb ram geheugen x mb reserveren om die 1 gb te kunnen gebruiken. maar zoals je ziet word het er dan niet duidelijker op.... daarom sla ik dat stukje altijd iets platter :)
 
Nou is het weer helemaal duidelijk, , ookal zit ik al een paar jaar in de ICT, ook ik leer nog eens iets van het helpmij forum:p

Groeten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan