volledige opmaak van tabel met css

Status
Niet open voor verdere reacties.

bowlingman

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2007
Kan ik de volgende klasse-code aanpassen, zodat ook de hoogte van de rijen en de uitlijning van de cellen worden aangepast in een tabel.
Als ik nu gegevens vanuit ecxel in een tabel plak, moet ik steeds de hoogte van de rijen en de uitlijning van de cellen terug handmatig goed zetten.
Code:
.tabel_uitslag {
       font-family: "Times New Roman";
       font-size: 16px;
       font-weight: bold;
       background-color: #99F;
       border: 10px ridge #00C;
}

Het lijkt mij dat excel zijn eigen opmaak mee kopieert. Dan kun je wel in je css de hoogte en de tekst-uitlijning aanpassen, maar ik weet niet of dit effect heeft.

voorbeeldje
Code:
td {
height: 200px;
text-align: left;
}

Bedankt RikXP voor je reactie,
maar als ik dit los in mijn css-code plaats, wordt elke tabel die ik dan invoeg ook zo opgemaakt, mijn bedoeling is dus dat ik mijn klasse-code die ik heb gemaakt voor mijn tabellen, zodanig aanpas dat ik verschillende tabellen met een verschillende opmaak kan maken en met uw oplossing gaat dat niet.

Hoi bowlingman,
Je zegt:
Als ik nu gegevens vanuit Excel in een tabel plak, ...
Maar in welk programma ben je aan het plakken?
Hoe plak je: in ontwerp-weergave of stuk voor stuk in code-weergave?
En eventueel: is het plakken of importeren?

... verschillende tabellen met een verschillende opmaak ...
Als de rest van RikXP's oplossing goed gaat, zou dat moeten kunnen met iets als:
Code:
.tabel1 td {
   color: blue;
}
.tabel2 td {
   color: red;
   text-align: center;
}
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Hallo ccshunter,
Een beetje meer uitleg :
Ik gebruik dreamweaver cs4 en in mijn "content" voeg ik dan een tabel in van bv. 4 rijen en 6 kolommen. Deze tabel maak ik dan op met mijn eerst genoemde klasse, verhoog handmatig de rijen naar 30px en voor de uitlijning kolom 1 links, kolom 2 rechts en de overige midden. Tot daar is alles perfect, maar wanneer ik dan de gegevens uit mijn excel-sheet kopieër en vervolgens in de tabel plak, blijft enkel de opmaak van de klasse en moet ik de rest terug handmatig aanpassen. Dit alles doe ik in ontwerp-weergave.
Ik kan de oplossing van RikXP niet gebruiken, omdat er tabellen zijn van verschillende grote zo bv. ook nog tabellen met 30 rijen en maar 5 kolommen, waarvan dan de uitlijning op andere kolommen moet gebeuren.

Laatst bewerkt:
Aha. Ik heb geen Dreamweaver, dus kan dit niet reproduceren.
Maar als je de tabel neerzet als (grofweg):
HTML:
<table>
   <tr>
      <td class="txtL"></td>
      <td class="txtR"></td>
      <td></td>
      <td></td>
      <td></td>
      <td></td>
   </tr>
   <tr>
      <td class="txtL"></td>
      <td class="txtR"></td>
      <td></td>
      <td></td>
      <td></td>
      <td></td>
   </tr>
enz.
met als opmaak:
Code:
.tabel_uitslag {
       font-family: "Times New Roman";
       font-size: 16px;
       font-weight: bold;
       background-color: #99F;
       border: 10px ridge #00C;
}
.tabel_uitslag tr {
       height: 30px; /* min-height: 30px ? */
}
.tabel_uitslag td {
       text-align: center;
}
.txtL {
}
.txtR {
       text-align: right;
}
Gaat het dan ook mis?

En ik kwam in het CS4 manual tegen dat je voor het inplakken je ook de opmaak niet kan meeplakken, via de settings voor inplakken:
Helpt dat misschien?

hallo csshunter,
Op die manier lukt het ook niet en naar het ernaar uitziet denk ik dat ik het gewoon handmatig zal moeten doen

Da's jammer, dan lig ik er uit.
Maar misschien komt hier nog een heldere geest langs die verstand heeft van Dreamweaver, en weet hoe het wel kan als het wel kan.
  • Of even een mod vragen, via het knopje "Meld misbruik" (;)), om dit topic naar het Dreamweaver-gedeelte van het forum te verplaatsen.
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Bedankt csshunter en RikXP voor jullie reacties.
Ik zal hetgeen csshunter voorstelt eens proberen.

Hallo,
Is er misschien iemand die dreamweaver gebruikt en een oplossing heeft voor mijn probleem.

Grtjs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan