Volledige pagina printen wenskaart

• Onderwerp starter Onderwerp starter Voske
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Voske

Ik heb hetvolgende probleem ook al op Tweakers gepost, maar daar heeft niemand de oplossing voor me. Ik post daarom al mijn posts van daar hieronder en hoop dat het dan duidelijk is en iemand me kan helpen. :)

Het volgende probleem doet zich voor.
Ik ben bezig met een verjaardagskaart te maken voor mijn bedrijf om op te sturen naar klanten als ze jarig zijn. Gaat allemaal prima tot het printen begint.
Ik heb speciaal papier besteld van HP, waar al een vouwrand in het midden zit en met glans aan de twee buitenkanten als je hem dubbelvouwt.
Ik wil hem op het volledige papier printen. Dat gaat me voornamelijk om de voorkant die dus helemaal gevuld moet zijn. Ik kan bij de instellingen aanvinken dat hij moet printen zonder witranden.
Dit doet hij dus leuk aan de boven en onderkant, maar niet aan de zijkanten. Nu is dat aan de ene kant niet zo erg, aangezien je dat netjes weg kan knippen, maar aan de vouwrand wel. Probleem dus.

Ik heb ergens geprobeerd iets van marges te vinden, niet te vinden. Ik heb gewoon de vlakken naa de zijkant getrokken als het ware, nog verder dan het papier qua breedte is, maar hetzelfde resultaat.
Ik heb overigens een HP Photosmart 2610.

Zoals ik al zei geef je aan dat hij als boekje gedrukt wordt. Hij print de linkervoorkant van de kaart dus niet helemaal tegen de vouwrand aan, maar net ervoor. De rechtervoorkant blijft zelfs een nog bredere balk staan. dat ziet er dus niet uit. De boven en onderkant van de kaart print hij wel netjes helemaal, omdat ik aangevinkt heb printen zonder witranden. Het vreemde is dus dat hij dit aan de zijkanten niet doet.

Bij Publisher kan ik geen marges vinden, die zijn er dus volgens mij niet. Het afdrukvoorbeeld geeft geen vouwrand weer, dus daar wordt ik niets wijzer van. Wel geeft hij aan de rechterzijkant en onderkant een kleine witrand, maar dit zegt dus niets zoals ik hierboven al beschreef.

Paginainstellingen:

Hoogte: 20,997 cm
Breedte: 14.846 cm

Formaat, foto a4 formaat zonder randen.

en dus aangevinkt printen zonder witrand.

Niesje:

Ja hoor ;)
Voor de goede orde: het gaat dus om een eenmaal gevouwen wenskaart, vouw aan linker korte zijde, met een liggend formaat van 14,85 X 21 cm? De kaart wordt afgedrukt op A4; pagina 4-1 aan één zijde, pagina 2-3 aan de andere en er zit teveel rugwit tussen pagina 4 en 1?

Wat ik dan graag wil weten: als je bv een blokje rechts op pagina 2 en 4 zet, en op ongeveer dezelfde hoogte links op pagina 1 en 3, komen die dan op het afdrukvoorbeeld wel tegen elkaar aan te staan?

De workaround is ook goed te doen: Maak twee pagina's van a4 grootte aan en plaats zelf de tekst en de afbeeldingen op de juiste plek.

Als ik blokjes aanmaakzitten deze op het afdrukvoorbeeld inderdaad wel tegen elkaar ja. Als ik hem dan afdruk zitten ze ook weer tegen elkaar. Alleen als ik hem vouw blijf ik die witrand houden. Conclusie is dus dat hij dat niet netjes tot het midden print.
Objecten verder uitrekken in de kaart zelf helpt niet. Hij blijft het dan zo printen.

Ik vrees het ergste voor je.

Het probleem van inktjetprinters is dat er altijd een kleine marge nodig is om het 'normale' printwerk te kunnen doen.
Tegenwoordig kunnen fotoprinters randloos printen dus wellicht is de oplossing in die richting te vinden.
Zelf weet ik het niet.

Heb zowel in Word als Publisher meerdere pogingen gedaan om volledig 'randloos' te kunnen printen met een inktjet, maar helaas .....

Mijn oplossing was, een lay-out te kiezen waarbij die rand er 'niet zoveel meer toe doet'.
Bijvoorbeeld: géén kaderranden en géén achtergrondkleur .....

Ik hoop dat je minder ontmoedigende reacties krijgt!

hhmmm, het is een photosmart en hij print de boven en onderkant wel volledig. Dus je zal zeggen dat het moet kunnen of zit ik er nou naast?
Wat die lay out betreft is inderdaad een oplossing, alleen kan ik dan zowat helemaal opnieuw beginnen want dan schikt deze kaart niet meer.

Iemand inmiddels een oplossing?
Of gaat het misschien met andere printers wel?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan