Volledige schoonmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

benni77

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2004
Goedemiddag,

Ik ben van plan m'n laptop geheel leeg te maken en opnieuw een goede virus en spy-ware scanner te installeren. Echter val ik in de categorie 'leek' en zou ik hier graag wat hulp bij hebben. Hoe kan ik het beste te werk gaan? Er staan geen dingen op deze computer die ik moet bewaren.

Met vriendelijke groet,

benni77

Hallo,

Heb je bij de laptop ook de benoedigde cd,tjes bijgeleverd gekregen,met een windows versie en de drivers voor mainbord?

Wil je weten wat goede anti-virus/spyware scanners zijn of hoe je de laptop weer als nieuw krijgt?
En die programma's......gratis of betaald?

Formatteren is het beste maar dan zal je antwoord moeten geven op de vragen bovenstaand.

Ja ik heb een windows XP cd hier en tevens een driver recovery cd en operating system cd.

Verder ben ik idd op zoek naar die programma's, het liefst gratis.

Formatteren heb ik al eens geprobeerd, toen kreeg ik steeds de melding dat dat niet kon omdat er schijnbaar schijfhulpprogramma's draaien, terwijl alle vensters gesloten zijn..!?

Bij het formateren krijg ik de eerder vermeldde foutmelding, bij de windows xp cd krijg ik de foutmelding dat de cd een oudere versie is dan diegene die zich op de computer bevindt.. :mad:

Je moet de handleiding ook goed volgen en opstarten vanaf de cd, niet vanuit windows beginnen

Wat dus in de handleiding staat even kort samengevat. Je kun dus het beste eerst in de bios de cd-rom op de firstboot device zetten en de hardeschijf op de second. Voer de xp cd gelijk bij het opstarten in je dvd-rom. Als het goed is krijg je dan te zien ''druk op een toets om de computer vanaf cd-rom op te starten''. Druk dan op een toets en volg de stappen van de instalatie.Formateer dan de schijf waar je xp op wilt instaleren en je kan beginnen met je instalatie.Dit allemaal staat denk ik ook uitgebreid uitgelegd in de Handleiding van mr-music.;)

Oké bedankt allemaal!

Hij is weer helemaal schoon en ik heb 2 programma's draaien die de boel in de gaten houden.

Super! :thumb:

Beveiliging van een PC

Sommige personen zullen het misschien niet eens zijn met mij, maar de beste beveiliging volgens mij is:

-Windows firewall (hou deze regelmatig up to date)
-NOD32 (volgens mij beste virusscanner nu op de markt)
-Om spyware te scannen: Hijackthis & Lavasoft AD-aware (gratis versie beschikbaar op site)

:)

Je mag hier best een eigen mening hebben....:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan