Volledige verbinden, maar geen pagina laadbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geertje123

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2012
Hallo,

Ik heb volledige internet verbinding, maar toch werkt niet alles zoals het hoort te werken. Hieronder in de eerste lijst is mijn probleem te vinden. Als iemand me hiermee kan helpen zou dat heel fijn zijn :)
  • Ik kan GEEN webpagina's laden
  • Ik kan NIET online gamen
  • Ik kan NIET muziek luisteren op spotify
  • Ik kan WEL chatten op skype
  • Ik kan WEL chatten op de IRC
  • Ik kan WEL torrents downloaden
  • De verbinding blijft altijd maar ik kan soms gewoon uit het niets geen pagina's meer laden

Wat ik geprobeert heb om het op te lossen:
  • Meerdere virusscanners en rootkits scanners laten zoeken
  • Router instellingen bekeken die mogelijk invloed zouden kunnen hebben

Andere informatie:
  • Ik ben erg ervaren met computers, maar minder ervaren met netwerkbeheer.
  • Ik heb geen enkele nutteloze programma's op de computer staan
  • Ik gebruik al jaren geen virusscanners meer (voorral vanwege mijn ervaring)
  • Ik heb alle onnodige opstartprogramma's en services uit staan
  • Ik gebruik geen proxy's of VPN's en heb ook niks met proxy's ingesteld in Chrome of de rest van de pc
  • Ik gebruik voornamelijk Google Chrome met als enige plugin AdBlock Plus (zoals de meeste mensen denk ik :P)
  • Ik gebruik een anderhalf-jaar oude Lenovo Y580.

Nogmaals, als iemand me kan helpen zou dat heel fijn zijn. :)

-Geert

Het lijkt erop dat poort 80 (http) wordt geblockd
Skype, IRC, torrents gebruiken andere poorten.
Zet om te testen je firewall uit (die heb je hopelijk wel) en check de router of daar iets geblockd wordt.

Het lijkt erop dat poort 80 (http) wordt geblockd
Skype, IRC, torrents gebruiken andere poorten.
Zet om te testen je firewall uit (die heb je hopelijk wel) en check de router of daar iets geblockd wordt.

Ik heb mijn firewall vrijwel altijd uit staan.
Waar raad je aan om als eerst te zoeken in de router of er iets geblokkeerd wordt? Er zijn namelijk honderden tabladen en instellingen. Ik ben niet echt ervaren met routers en netwerk ;)

*EDIT*

Skype zat op poort 80. Misschien heeft dat er iets mee te maken. Ik heb nu gezord dat skype niet meer die poort gebruikt.
Ik kijk even 24 uur aan hoe het gaat. Daarna laat ik meer weten

Laatst bewerkt:
Als de router apart is van het modem dan kun je in de router een 'restore factory settings' doen. Dan kan het niet meer aan de router instellingen liggen. Zoek wel van tevoren even op wat de default inlog is! Als de router wifi heeft zal je de wifi opnieuw moeten instellen.

Heb je ook de Windows Firewall uitstaan? Overigens vind ik dat je minimaal een firewall zou moeten hebben. De antivirus ben je zelf bij. Als je geen rare dingen doet heb je die niet perse nodig. Ikzelf heb wel AV en FW terwijl ik toch ook veel ervaring heb ;)

Laatst bewerkt:
Als de router apart is van het modem dan kun je in de router een 'restore factory settings' doen. Dan kan het niet meer aan de router instellingen liggen. Zoek wel van tevoren even op wat de default inlog is! Als de router wifi heeft zal je de wifi opnieuw moeten instellen.

Dit was ik ook sowieso al van plan te doen. Sinds een paar maanden is internet vrij traag en m'n pa heeft ook een paar nutteloze instellingen in de configuratie staan. Ik zal em binnenkort resetten.

Heb je ook de Windows Firewall uitstaan? Overigens vind ik dat je minimaal een firewall zou moeten hebben. De antivirus ben je zelf bij. Als je geen rare dingen doet heb je die niet perse nodig. Ikzelf heb wel AV en FW terwijl ik toch ook veel ervaring heb ;)

Als ik bepaalde webpagina's of programma's niet vertrouw start ik mijn VM op. Heeft de laatste jaren altijd zonder problemen gewerkt voor mij. ;)
Maar ik weet bij veel dingen wat wel en niet betrouwbaar is dus dat is geen probleem.

Gelukkig ben ik niet de enige die eerst van alles uitprobeer in een VM. Bij mij is dit VMware met dank aan mijn werkgever :)
Naast de AV en FW heb ik ook nog Trusteer draaien dat vooral door de banken wordt aanbevolen. Leuk testje bij deze beveiliging: tijdens internetbankieren op PrtScn drukken. Trusteer vraagt dan om toestemming, en terecht.

Wat je ook nog kunt proberen is de browser uninstallen, pc herstarten en dan opnieuw installeren.
Bij Internet Explorer kun je dit ook doen. Je gaat bij een uninstall automatisch terug naar de vorige versie. Daarna kun je via Microsoft Update weer updaten naar de huidige versie. Lees op de MS site even de details over hoe dit gaat bij jouw os.
En natuurlijk: internet opties > geavanceerd > opnieuw instellen

Laatst bewerkt:
Gelukkig ben ik niet de enige die eerst van alles uitprobeer in een VM. Bij mij is dit VMware met dank aan mijn werkgever :)
Naast de AV en FW heb ik ook nog Trusteer draaien dat vooral door de banken wordt aanbevolen. Leuk testje bij deze beveiliging: tijdens internetbankieren op PrtScn drukken. Trusteer vraagt dan om toestemming, en terecht.

Ik kende dat 'Trusteer' programma nog niet. Ziet er handig uit. Ik ga het eens uitproberen. ;)

Wat je ook nog kunt proberen is de browser uninstallen, pc herstarten en dan opnieuw installeren.
Bij Internet Explorer kun je dit ook doen. Je gaat bij een uninstall automatisch terug naar de vorige versie. Daarna kun je via Microsoft Update weer updaten naar de huidige versie. Lees op de MS site even de details over hoe dit gaat bij jouw os.
En natuurlijk: internet opties > geavanceerd > opnieuw instellen

Ik heb sinds de poortverandering geen internet falen meer gehad, dus ik denk dat het nu opgelost is. (even afkloppen)
Morgen ga ik mijn router en modem waarschijnlijk naar fabrieksinstellingen terug veranderen. Kijken of dat helpt met het terugkrijgen van de internet snelheid.

Bedankt nog voor alle hulp ;)

Graag gedaan. Suc6 met het modem. Gaat lukken :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan