Voltage Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

RogerDeeder

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
Hallo allemaal, hier ben ik weer met een probleem.
Ik Heb een Asus Moederbord p4c800 deluxe , en heb nu problemen met de voltage van t moederbord, t moet 3.3 volt zijn , maar ik krijg nu al 4 dagen een foutmelding en alarm geluid te horen van Asus Probe dat is een monitor programma wat ik bij t moederbord erbij heb gekregen, ik gebruik deze pc met deze asus Probe nu al 1 jaar maar krijg deze fout melding nu voor t eerst, nu is mijn vraag wat is er aan de hand , is t mijn voeding (Die net 3 maanden oud is) of is er iets met t moederbord? en wat moet ik nu doen?,
ik heb die asus probe iets hoger in gesteld op 15 % (De hoogste stand zodat t alarm niet zo vaak te horen is want t is hoogst irritant maar zelfs dan gaat alarm soms 5 x per dag af.

Ik hoop op een tip of raad van jullie , alvast bedankt.
Groetjes Roger.

Onlangs een nieuw apparaat geinstalleerd???

Je bedoelt echt de voltage van je MB of van je CPU?
Hoe is de temperatuur van je systeem?

Merk je ook iets aan de werking van je pc, afgezien van je alarm, met die pieken in je voltage?

Groeten! :thumb:

Re op Rene

Hoi Rene, dankje voor je reactie, ik heb vorige week ook al veel pc problemen gehad en ben op deze forum geweest i.v.m. een defecte harde schijf, ik heb nu inderdaad een ander aparaat een nieuwe harde schijf :D , het is een ata harddisc en ik heb m vorige week op de ide aansluiting aangesloten en de tweede hardeschijf (Sata) is op de sata aansluiting aangesloten ik heb wel een ide kabel eruit moeten halen i.v.m. dat ik geen vrije ide plek meer had voor de nieuwe harddisc en heb nu dus maar een ide (voor de dvd speler) vrij dus heb twee cd roms effe afgekoppelt.

Die Asus Probe geeft 4 voltages aan de bovenste is 12 volt de tweede is 5 volt en de derde is 3.3 en de laatste is 1.4 (Vcore) de ener laatste veroorzaakt dat alarm door dat ie 2,8 volt aangeeft ik weet niet welke van die voltages voor de cpu geld , maar t komt en gaat de hele tijd onafhankelijk van wat ik op de pc doe.
temperatuur is nu 46 graden (cpu) en moederbord is nu 28 graden.
Groeten Roger.:D

Laatst bewerkt:
Hmmmmm

Als je t over de duvel hebt :evil:
De pc is net spontaan uitgevallen, eerst bevroor t scherm en veranderde het beeld meteen in Heel raar grijs beeld waarop ik nog net t buroblad kon herkennen en kon ik niets meer doen dan m uitzetten, ik heb m toen weer aangezet en midden in windows opstarten ging die weer uit ik heb toen 15 minuten gewacht en weer opgestart toen deed ie t (nu nog steeds) en ik heb maar een anderre driver geinstaleert voor de grafische kaart (De Beta die ik al 3 maanden heb , heb ik vervangen door de goed gekeurde van microsoft voor deze kaart) Hij loopt nu al 40 minuten , maar voltage de voltage die 3.3 v moet zijn is enorm laag 3.00/2.90 volt.
Hmm ik hoop op iemand met n goede raad, ik zou t namelijk niet meer weten.
:(

Laatst bewerkt:
Lijkt me toch idd aan een apparaat te liggen, waarschijnlijk die nieuwe HD.

Hoeveel watt heeft je voeding?
Is dat in combinatie met je cpu / grafische kaart voldoende...
Dat is de grote vraag.

Je apparaten zullen hierdoor niet zo snel kapot gaan, je zou wel gegevensverlies als gevolg kunnen ondergaan door idd het veelvuldig vastlopen van je OS en/of andere programma's.

Laat ff weten wat je voeding en overige specificaties zijn van je systeem. :thumb:

Re op Rene

Hoi Rene, ik heb n asus p4c800 deluxe, Pentium 4 e 3.2 kloksnelheid.
Nvidea geforce fx 5700, 4 geheugen kaarten samen 1 gb, 5 ventilatoren in de kast en dan de cpu cooler nog erbij en de voeding koeler.
2 harde schijven van 160 gb een van hitachi en een van Samsung.
De voeding is 400 watt heb m laatst vervangen eerst had ik 350 watt.
Maar ik denk niet dat t dat is hij loopt al drioe maanden goed totdat ik problemen heb gekregen met die hardeschijf wat me twee weken geleden kapot is gegaan.
Ik heb gister een nieuwe bios erop gezet de laatste nieuwe en ook de driver voor de vga kaart vervangen voor een goedgekeurde van microsoft.
Maar dat hielp ook niet de voltage gaat op en neer.
Ik weet ook niet waar die 3.3 volt voor is?.
Ik heb wel gister de hele kast echt letterlijk uitelkaar gehaald op de cpu na, en weer in elkaar gezet en moert zeggen dat t sinds gister weer goed is sinds ik dat gedaan heb, t enigste wat ik in de kast verkeert zag zitten was dat de vga kaart n beet schuin in de socket zat ongeveer 3 mm stak ie aan de rechter kant eruit.
Ik heb m goed weer recht gezet en de schroef iets aangepast zodat ie de kaart niet scheef trekt als ik m aandraai, en tot nu toe is t goed met die voltage, hij schommelt nu weer als van ouds tussen 3.33 en 3.18 volt waardoor er geen alarm meer afgaat.
Maar heb dit vorigew week ook gehad toen had ik ook al dagen lage voltage op die 3.3 maar dat verdween dan weer voor 4 dagen, en toen was t er weer.
Ik Heb nu zoiets van ik wacht effe af en durf pas een concluzie te trekken als ik n week geen alarm meer gehoort heb.
Ik durf de pc ook niet meer dag en nacht onbeheert aan te laten totdat ik weet wat loos is.
Ik laat wat weten zogauw ik weer wat hoor van Asus probe hoor ik na een week niets dan zal t wel aan de vga kaart gelegen hebben.
Maar mocht je nog tips of sugesties hebben dan hoor ik t graag.
Groetjes en bedankt.
Roger Deeder.

:thumb:

Ik dacht misschien dat je een slecht merk voeding had maar dat is een Fortron, dat zit wel goed.
Neemt niet weg dat er iets met je voeding kan zijn.
Het is een vreemd probleem.

Mocht je nog een andere voeding over hebben zou ik die voor de grap eens proberen, je weet tenslotte maar nooit (mocht het probleem zich voortzetten).

Re op Admin Frisian

Hoi , ja ik wacht nog effe af, mocht t weer gebeuren dan bouw ik even mijn oude voeding terug erin.
Bedankt
Groetjes Roger
:)

Opgelost

Hoi hoi allen, t probleem was dus toch de vga kaart die r niet goed in zat.
Ik heb sinds mijn laatste bericht wat ik hier geplaatst heb geen last meer ervan gehad.
Dus nogmaals thanks.
En groetjes Roger

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan