voltage van voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.

kamperman1989

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 aug 2012
Goeiedag mensen

ik heb een vraag over mijn voeding

ik heb als ik niks doe met mijn computer een valtage van 12.18 volt en als ik game een valtage van 11.95 volt

ik heb het volgende systeem

ik heb een asus m5a78l-m moederbord
met 16 gb ram
een hardeschijf van 1.5 tb
2 dvd branders
met een nvidea gforce gtx 550 ti 3gb videokaart
en een 550 watt voeding

nouw heeft een vriend van mijn de zelde computer en die heeft het probleem niet
en deze komt zo uit de winkel vinden julie het te laag of gaat het nog

alvast bedankt voor jullie hulp:)

of het te laag is ligt aan jou
Gaat gamen gewoon goed?
Runnen apps goed?
En ik denk dat het moederboard wel weet wat hij doet kwa voltage
Anders even de winkel bellen

Niets aan de hand, mag een afwijking van 5% op zitten ;) Voltage wordt altijd iets lager wanneer de voeding belast wordt en het geen A-merk kwaliteits voeding is. Je vriend heeft waarschijnlijk wel een goede kwaliteitsvoeding ;)

Mwa, ik heb een Antec voeding en die lijntjes blijven ook niet 100% op 12 volt staan volgens HWmonitor...
Voltage meten met progjes werkt nou eenmaal niet, enige oplossing is een multimeter op een molexje aansluiten, dan heb je echte waardes.

Voor de 12V lijn mag de afwijking van het voltage zelfs 15% zijn. Zolang er genoeg stroom geleverd wordt.

Overigens is een (kleine) verlaging van de spanning onder load niet per se een indicatie van kwaliteit. Hoge capaciteits-voedingen hebben namelijk meerdere rails die dynamisch opgeschakeld kunnen worden. Bij het opschakelen van een extra rails veranderd de weerstand en kun je ook fluctuaties krijgen. Dat gebeurt ook bij de beste kwaliteit voedingen. een drop van een paar tiende volt tijdens load is gewoon goed.

bedankt vorr julie reatie

maar ik was gewoon benieuwd daarnaar omdat mijn vorige computer daar door kopot is gegaan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan