voltage videokaart omzetten

• Onderwerp starter Onderwerp starter hehe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hehe

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Hallo,

Hier is een nieuw systeem, antec sonata met zalman cpu cooler, echt mooi stil. Maar er zit een xfx 6800GT videokaart in die ons fluisterstille ontwerp verstoort.

Nu is gesuggereerd dat we de fan langzamer kunnen laten draaien door het voltage te verlagen.

Heeft iemand hier ervaring mee, hoe dat te doen?

Greetz
H

Zalman

Voor die VGA kaart zal Zalman toch ook wel een koeler hebben.

Ik heb zelf een VGA koeler van zalman en mijn systeem is echt bijna niet hoorbaar. (zie foto van mijn systeem)

Ik zou even op de zalman site kijken of er een VGA koeler voor jou kaart is.

Let wel sommige merken zijn niet geschikt voor een koeler van Zalman (door hun layout), maar dat kun je ook op site uitzoeken.

Het voltage verlagen zou ik niet doen.

Mvg.

Hi Tron,

Ik heb zelf ook een zalman heatsink op mijn 9800pro en dat werkt idd goed.

Waarom zou je volgens jou het voltage niet moeten verlagen?

Alvast bedasnkt,
Henny

Ik ga er even van uit dat je nu de orginele koeler gebruikt.

Indien je voltage wil gaan verlagen zal de fan trager gaan draaien en de gpu dus warmer worden)

Indien je een goede heatsink hebt (zalman plus een grote fan (die dus minder rpm's hoeft te maken en dus minder geluid maakt)

Een Zalman heeft per definitie een behoorlijke heatsink van koper, aluminium of een combinatie daarvan.

Daarbij gebruikt Zalman een flinke en zeer stille gelagerde fan en daarbij levert Zalman er nog koelblokjes bij voor de geheugenmodlues. (niet op alle modellen)

De zalman fans zijn zowel op 12 volt als op 5 volt in te stellen.

Ik ga er vanuit dat de fabrikant van de XFX 6800GT zijn koelsysteem dusdanig heeft ontworpen dat het toerental van de standaard vga koeler die snelheid gewoon nodig heeft. (met ale geluidsoverlast van dien)

Ik weet uitervaring dat Zalman vga koelers gewoon enorm veel stiller zijn en daarbij ook nog eens de mogelijk bieden om de vga kaart over te klokken.

Mvg.

Edit; ik heb niet goed gelezen.

Je hebt dus al een zalman maar kijk even op de site van zalman of de koeler ook in silentmode mag draaien op een 6800 GT.

Laatst bewerkt:
Hallo Tron,

Ik was even druk hier vandaar een wat late reaktie.

Ik ga jouw wijze raad opvolgen en blijf met de fikken van het voltage af.

De Zalman waar ik over sprak zit in een ander systeem wat ik al had aangepast niet in dit nieuwe systeem.
Je had wel goed gelezen. :p

Ik heb op dit nieuwe systeem de bosed cpu fan er al af gehaald en er een zalman alcu opgezet maar evengoed vindt ik hem niet veel stiller. De casefans in de antec geven eenzelfde geluidsproductie dus ga ik er een zalman cooler op de 6800 zetten ik twijfel nog een beetje over het type en ben beniuwd of de originele fan zich makkelijk laat verwijderen aangezien hij min of meer verzonken lijkt maar ik ga ervoor.

Hardstikke bedankt voor je tips.

groeten
Henny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan