voltages geheugen op mobo

Status
Niet open voor verdere reacties.

kwaksmak

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2004
Berichten
219
Ik ben bezig om een nieuw systeem in elkaar te flansen...
Aangezien ik een moederbord goedkoop kon krijgen ben ik daarop verder gaan borduren.
Dit is een Asus M2N-E SLI.

Ik heb ergens op het web gelezen dat ik op moet passen met het geheugen dat op dit moederbord moet gaan draaien m.b.t. voltages. (kan het bord de voltages leveren die het geheugen nodig zou hebben?)
Nou is mijn probleem dat ik nergens in de handleiding, of op de site van asus, kan vinden hoeveel volt dit moederbord kan geven aan het geheugen.

mijn oog is gevallen op het volgende geheugen:
OCZ Memory EL Platinum 2 Dual Channel 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 4, Non-ECC, Kit Of 2
Op deze site is te zien dat de voltages, voor dit type, uiteenlopen van 1.9V - 2.0V. (staat ook bij dat de garantie vervalt boven 2.2V maar dat terzijde).

Ik denk zelf dat het wel zou kunnen aangezien de voltages niet zo hoog zijn vergeleken met andere DDR2 modules, maar ik wil toch even weten hoe dit zit.

Voor diegenen die het willen weten. Dit word mijn systeem:

- M2NE-SLI
- AMD CPU Athlon 64 X2 4400+ AM2
- OCZ Platinum 2 Dual Channel 2048 MB, PC6400
- Samsung HDD SpinPoint P120 250 GB, 7200 Rpm, 8 MB, S-ATA II/300
- Samsung HDD SpinPoint T166 160 GB, 7200 Rpm, 8 MB, S-ATA II/300
- Asus VGA Radeon EAH2600XT/HTDP 256 MB, PCI-e 16x ( of Asus VGA GeForce EN 8600GT/2DHT 256 MB, PCI-e 16x) ben 'nvidia-aanhanger' maar de ati is goedkoper en heeft meer Mhz'en, dus weet het nog niet.
- LC Power Metatron LC-6550GP Green Power 550 Watt

(op of aanmerkingen zijn welkom)
 
ok iemand die me ook een normaal antwoord kan geven?

bedoel je dat elk moederbord met (bijvoorbeeld) DDR2 slots, al het DDR2 geheugen kan ondersteunen?
 
Als het geheugen niet meer kan ondersteund worden zetten ze het gleufje in de module wat nr links of rechts en past het er gewoon niet meer in.
Het is wel belangrijk of je MB 800mhz ram ondersteunt, daarom word dit ook vet vermend.
 
ok iemand die me ook een normaal antwoord kan geven?

bedoel je dat elk moederbord met (bijvoorbeeld) DDR2 slots, al het DDR2 geheugen kan ondersteunen?

Als je echt in de manual had gekeken, had je het gewoon kunnen lezen.:rolleyes:
1,8 t/m 1,95 met 0,5 V oplopend en auto.

Overigens heb je kans dat hij op standaard opstart met 1,8 en OCZ 1,90 wil hebben, dan dien je eerst op te starten met een andere DDRll reepje om de bios in te stellen op dat voltage.
 
Als je echt in de manual had gekeken, had je het gewoon kunnen lezen.:rolleyes:
1,8 t/m 1,95 met 0,5 V oplopend en auto.

Overigens heb je kans dat hij op standaard opstart met 1,8 en OCZ 1,90 wil hebben, dan dien je eerst op te starten met een andere DDRll reepje om de bios in te stellen op dat voltage.


Overheen gelezen denk ik anders had ik de vraag niet gesteld natuurlijk...

mocht je gelijk hebben, over dat hij standaard met 1,8v op zal starten, zal hij dan niet tot aan de bios opstarten zodat ik het kan veranderen zonder dat ik een ander reepje hoef te gebruiken?

En als ik een biosupdate zou doen? zou ik dan misschien tot die 2,2v kunnen komen, of heeft dat niks met elkaar te maken?
 
Waarom 2,2 volt? 2volt zal meer dan voldoende zijn, 1,9 is zijn standaard waarde en je kunt tot 1,95, denk ook niet dat er een biosupdate voor is.

Overigens zie ik dat geheugen ook niet in de Qualified Vendors List staan, dat zegt niet zo veel maar dat zal ongetwijfeld met het voltage te maken hebben.

Of een ander mobo kiezen die dat het wel kan leveren als je wilt overklokken, wat eigenlijk niet veel oplevert maar sommige mensen willen dat graag en denken dat ze dan een snellere comp hebben, alsof hij anders niet snel zou werken.:rolleyes:

En waarom je speciaal dit merk geheugen wil? ontgaat mij een beetje.
Er zijn zat topics op andere fora te vinden dat het niet werkt zonder een reepje erbij met een lager voltage.
 
Ok dan ben ik alleen maar blij dat ik mijn vraag hier gesteld heb. Ik wist namelijk niet dat er zo veel problemen mee zijn. :thumb:

ik stel de vraag niet omdat ik zo graag wil overklokken maar meer om de prijs. Dit is een goedkoop type geheugen vergeleken met andere merken en types.

Dus OCZ is slecht zeg je. Zou je me ander geheugen aan kunnen raden?
Mijn eisen zijn dat het 800mhz, cas4, en dual channel 2048gb moet zijn. En het moet uiteraard kunnen draaien op het moederbord (M2NE-SLI)
Het liefst niet te duur (niet duurder dan €110)./

Salland komt met dit geheugen als ik filtreer: G.Skill DDR2 Dual Channel 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 4

Ik heb een beetje rond gekeken naar de voltages van kingston en Gskill, maar die liggen ook bijna allemaal van 1,9 - 2,0V. En dat terwijl de kingston HyperX modules wel op die lijst staan :confused:
 
Ik zeg nergens dat het "slecht" geheugen is, alleen dat ze schijnbaar niet opstarten met een mobo waar het voltage op 1,8volt default staat, het wil ook niet zeggen dat andere merken niet op willen starten op een lager voltage.
 
Zou je misschien een forum willen geven waar er over dit geheugen gepraat word? kan namelijk nergens iets vinden over dat dit geheugen niet goed zou werken op 1,8V.
 
dat had ik dus zelf ook wel bedacht...
Maar ik dacht dat je een vast standpunt zou hebben omdat je zo zeker was van je zaak.
Op deze fora die je me nu aangeeft word alleen maar gesproken over dat, snellere borden dan mijn m2n-e sli, niet goed samenwerken met 4gb aan geheugen. Alle slots vol dus.
Ik wil maar 2 gb geheugen.
daarbij komt dat de qvl-lijst van asus niet te vertrouwen is, volgens sommige personen. Dit omdat corsair hier een aantal latjes op heeft staan die niet altijd even goed werken, in de goedgekeurde cominaties.
En wat je zei dat OCZ vaak niet wil werken zonder een latje er bij met een lager voltage kan ik nergens vinden. Misschien moet je me dat toch even laten zien want het klinkt een beetje ongeloofwaardig aangezien het voltage toch niet per dimm is te regelen?

Ik kan er wel wijs uit worden dat G.Skill weinig tot geen problemen zal geven omdat mensen hier niet zo veel negatief over zijn. Denk je dat dat zo zal zijn of is dat ook een gok?
 
Wilde je alleen maar waarschuwen, maar je trekt het in twijfel, prima, het is jouw feestje
En die topics staan er gewoon bij.:confused:
Aangezien ik hier verder geen zin meer in heb, laat ik het hierbij, succes ermee.
 
Hoi !

Over het algemeen is de QVL-lijst van Asus prima, hoor.

Als je je daar niet aan wenst te houden, oke, maar waarom zou je dat risico lopen ???

Je kunt dan geen verhaal halen.

Maar zoals @L.P. al zei: het is jouw feestje !

Maar of het slim is.......


Greetz,

Harry.
 
Ik snap dat het mij eigen beslissing is. Maar ik snap die qvl-lijst niet zo goed. Als ik op google zoek, wat Lange Pier aangeeft, dan zijn er ook heel veel merken geheugens die in dezelfde lijst staan, die niet naar behoren werken volgens een aantal personen.
Jullie zeggen dat ik die lijst zal aan moeten houden als ik er zeker van wil zijn dat ik geheugen krijg wat wel met mijn mobo overweg kan.
het is allemaal een beetje dubbelzijdig en het zaait verwarring.
Ik wil niemand aanvallen of zo...
Ik wil alleen dat mijn nieuwe pc goed draait voordat ik er niet meer mee kan knoeien omdat ik deze binnenkort weer nodig ben.

Maar allebei toch bedankt. Ik zie wel wat ik er mee doe:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan