Volume in taakbalk niet meer te bedienen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rockweiler

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2012
Hallo,

Sinds gisteren kan ik op een onverklaarbare manier de icoon van de volumeknop in de taakbalk
niet meer bedienen... dubbelklikken of rechts klikken werkt niet, het is niet bedienbaar.
De eenigste manier om het volume harder of zachter te zetten is via het configuratiescherm > volume
maar dat is eg omslachtig bij het afspelen van muziek of iets op YouTube!!!

Wie weet raad?

b.v.d. Rockweiler :confused:

staat er een rode kruis door het icoon?

zo ja en ik ga er even vanuit je windows 7 gebruikt (weet niet of anderen besturings systemen t zelfde zijn, maar de benamingen zullen wel t zelfde zijn gok ik)

1= ga naar start >> uitvoeren
2= typ in service
3= in de verkenner ga je naar services (lokaal)
4= daar zoek je op windows audio
5= bij status gestart 1x rechts klikken en kiezen voor stop
6= hierna zelfde procedure en nu kies je voor start
7= hierna tabblad service afsluiten, probleem hiermee opgelost?

@djeric : kijk eens onder de grote blauwe Helpmijbalk bovenin je scherm in welk suborum de vraag is geplaatst ;)

@Rockweiler; je schrijft dubbelklikken en rechtsklikken werkt niet. Wat gebeurt er als je 1x links klikt?

Verder kun je iig nog 2 dingen proberen:
het is mogelijk dat de oorzaak te vinden is in het corrupt geraakt zijn van de driver van je geluidskaart.
Verwijder deze driver in Configuratiescherm, Apparaatbeheer bij Besturing voor geluid...
Maak de installatie dan ongedaan en zoek hierna naar gewijzigde hardware.
Nadat de driver weer is geïnstalleerd zou het weer moeten werken.

Werkte dit niet dan:
-Klik op start -> alle programma’s -> bureau accessoires
-Klik met de rechter muisknop op opdracht prompt, vervolgens op als administrator uitvoeren
-Typ nu in het zwarte scherm ‘’sfc /scannow’’ zonder de aanhalingstekens
-De controle is klaar wanneer deze 100% voltooid is
-Als er dingen zijn gerepareerd voer het dan nogmaals uit, net zolang totdat er geen fouten meer worden gevonden

Laatst bewerkt:
@djeric : kijk eens onder de grote blauwe Helpmijbalk bovenin je scherm in welk suborum de vraag is geplaatst ;)

ik moet denk een worteltjes taart bakken :d vraag.jpg

Oja windows 10 lol..... pfff echt 1000e mensen emt ene geluids probleem. :(

Laatst bewerkt door een moderator:
djeric hartelijk dank, mijn volumeknop in de taakbalk doet het weer!!!
Verder alle anderen ook bedankt voor jullie bijdrage!

mvg Rockweiler

ps kunnen jullie nog ff kijken naar mijn andere vraag? namelijk hoe krijg ik groove muziek weg uit mijn pc

Helaas te snel geroepen... later de pc opnieuw opgestart en wederom doet de volumeknop in de taakbalk niets...
Zal toch niet zo zjn dat ik na elke keer opstarten deze handelingen moet verrichten?

bvd

Laatst bewerkt door een moderator:
Helaas te snel geroepen... later de pc opnieuw opgestart en wederom doet de volumeknop in de taakbalk niets...
Zal toch niet zo zjn dat ik na elke keer opstarten deze handelingen moet verrichten?

bvd

Ik denk zelf de driver van de geluids kaart dit probleem is. Bijna 99% kans dit de oorzaak is.
blijkbaar herkent windows hem nog niet goed.
Is het een oude driver of oude geluidskaart? of is deze actueel & onboard?

Hoe dan ook >> oude driver verwijderen!

Open Start, typ Apparaatbeheer en selecteer dit. Open onder Besturing voor geluid, video en spelletjes uw geluidskaart, selecteer het tabblad Stuurprogramma en Stuurprogramma bijwerken. Als hier geen nieuw stuurprogramma is, kunt u het proberen op de website van de fabrikant van het apparaat.

Als dit niet werkt, verwijdert u het audiostuurprogramma: open Apparaatbeheer, rechtsklik op het programma (of tik erop en houd dit vast) en selecteer Verwijderen. Start uw apparaat opnieuw om het programma opnieuw te installeren.

Probeer anders het algemene audiostuurprogramma van Windows: in Apparaatbeheer rechtsklikken (of tikken en vasthouden) op uw stuurprogramma > Stuurprogramma's bijwerken... > Op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken > Ik wil kiezen uit een lijst met apparaatstuurprogramma's op mijn computer, selecteer High Definition Audio-apparaat, selecteer Volgende en volg de installatie-instructies.

dit is al uitgelegd door gast0225 in bericht #3
Maar als je dit ook hebt geprobeerd raadpleeg zo service point van microsoft.

microsoft zorgt voor ondersteuning van alle problemen. (dus ook geluid) raadpleeg zo service punt dus in jou buurt.

wederom suc6, je kan in iedergeval al geluid gebruiken door hem te stoppen/starten:confused:

Type MSconfig en kijk of je geluidskaart mee opstart bij je Windows anders moet je die daar inschakelen als dat niet lukt opnieuw installeren

Zo juist bij het opstarten zie ik een rood kruisje door de volume icoon, aangeklikt natuurlijk... windows heeft zelf een probleemoplosser er op los gelaten...
en voila, tot dus ver het probleem opgelost!
Ik wil hierbij even iedereen bedanken die mee geholpen heeft aan het oplossen van mijn probleem.
Verder laat ik de vraag nog even open staan... je weet maar nooit met windows 10 :o

mvg Rockweiler

(lang leve windows 10 :evil:)

mvg Rockweiler

(lang leve windows 10 :evil:)

:love:

Tja... de service uit en in schakelen heeft al wel geholpen nadat je ook een probleem oplosser hebt toegepast.
Precies wat ik ook in windows 7 hebt gehad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan