Volume instelling werkt niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dreuge

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jul 2010
Ik heb een probleem met mijn geluidsinstellingen.

Heb losse speakers op de groene aansluiting van de PC. Dat werkte altijd prima.
Maar sinds kort kan in de volume niet meer regelen met de knoppen op het toestenbord. (microsoft wireless multimedia) Krijg wel het balkje onder in beeld. Heb geen geluid bij filmpjes op you tube e.d.

Ik kan wel de volume instellen in een programmatje. C-Media 3 D Audio Configuration. Volgens mij is de geluidskaart: C-Media CM19739(A)@VIA AC'97 Enhanced Audiocontroler???
Soms krijg ik een melding in het scherm als er geluid bij een filmpje of site zit. LAME MP3 Codec ofzo iets.

Ik ben geen computer nerd dus niet al te moeilijke taal in de antwoorden. Heb al van alles geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar. Weet iemand hier een oplossing voor? Alvast bedankt

Welk OS (Windows Vista, Windows 7, etc.) gebruik je? In geval van Vista of 7 kun je rechts klikken op het luidsprekertje onderin je scherm, kiezen voor Afspeelapparaten en dan de juiste als Standaard instellen (rechts op klikken -> Als standaard instellen). Misschien dat dat het verhelpt. Over je toetsenbordknoppen gesproken, volg deze stappen:

1. Druk tegelijk het Windows vlaggetje en de R in op het toetsenbord
2. Vul in: msconfig
3. Klik op OK of druk op Enter
4. Ga naar het tabje "Services"
5. Zoek "Human Interface Device Access" op en zet een vinkje als die er nog niet staat.
6. Klik op OK
7. Herstart je computer.

Hopelijk werkt 't.

Fijne avond,
R. de Vries

Oh, dan moet iemand anders het even van me overnemen, ik ben tegenwoordig niet meer zo goed in XP, te lang geleden. Echter, mogelijk werkt de oplossing voor je toetsenbordknoppen wel, probeer dat maar even...

Excuses voor het ongemak.

Fijne avond,
R. de Vries

nou je hebt me wel (op weg) geholpen denk ik.

Configuratiescherm - Geluiden en Audioapperaten - Tabblad Audio - Tabblad Prestaties. Helemaal onderaan staat standaard instellingen herstellen.

Dit had ik nog niet eerder gezien. Erop geklikt en het werkt weer.
Kan Skype hier ook invloed op hebben gehad, of neemt skype gewoon alle instellingen over van de PC.

In ieder geval heb ik weer geluid bij filmpjes e.d en mijn volumeregeling werkt weer. Ook na de computer opnieuw op te hebben gestart. Had ik dit maar eerder geweten.

Toch bedankt dat je me een beetje een richting op hebt gestuurd, Robbie

Oh, nou, dan ben ik blij dat ik je alsnog een duwtje in de goede richting heb gegeven. En Skype kan inderdaad invloed hebben gehad. Hoe dat met Skype precies ziet weet ik niet aangezien ik geen Skype gebruik. Maar dat maakt niet uit want 't is weer opgelost.

Fijne avond,
R. de Vries

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan