Volume luidspreker en koptelefoon niet apart te wijzigen

• Onderwerp starter Onderwerp starter HJ25
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HJ25

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2013
Hallo allen,

hoe kan ik er voor zorgen dat ik het volume van mijn koptelefoon en de luidspreker van de laptop apart kan wijzigen? Oftewel: ik wil het volume van mijn koptelefoon op bijvoorbeeld 40 kunnen zetten terwijl het volume van de luidspreker op 0 blijft staan. Hierdoor kan ik bijvoorbeeld muziek luisteren en als dan per ongeluk het stekkertje van de koptelefoon uit de laptop gaat dan komt er geen geluid door de luidspreker.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Hallo

Volgens mij is dit onmogelijk , omdat de koptelefoon uitgang is "afgetakt" van de audioeindtrap die de speakers in de laptop voorzien van signaal.

"en als dan per ongeluk het stekkertje van de koptelefoon uit de laptop gaat dan komt er geen geluid door de luidspreker."

Overbodig om te vermelden , maar het "per ongeluk het st...." zal niet bevordelijk zijn voor de levensduur van deze connector/laptop.

Peter

Hallo

"Vreemd dat ik dit eerst wel altijd had en na het opnieuw installeren van de laptop niet meer "

Dan heb je blijkbaar software drivers "vergeten" te installeren van uw "de laptop"

Niet alle "de laptop" beschikken immers over een dergelijke mogelijkheid ...

Peter

Wat wel kan is de stereo uitgang naar mono maken. Dit doe je door een Y kabel. Zo kun je dan wel door middel van links rechts schakelen. Het probleem met het kabeltje is dan niet opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan