volume microfoon ingang te hard

Status
Niet open voor verdere reacties.

houseguru

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2005
beste mensen,

Ik probeer geluid op te nemen via mijn compaq n600c laptop. hiervoor heb ik een 3,5 jackplug die loopt van mijn mengpaneel van mijn dj-set naar mijn microfoon ingang. hierdoor probeer ik geluid op te nemen. Echter krijg ik het geluid via de laptop niet goed afgesteld. ik heb bij het volume control de volume schuif maar een klein beetje open staan. Maar via mijn record software (Audacity) is het geluid toch nog te hard om fatsoenlijk te klinken voor een opname.

hoe kan ik het volume instellen zodat deze niet over de 0db grens heen gaat, maar zo rond de - 12 db blijft hangen?

Als ik mijn minidisc aansluit op het mengpaneel is het geluid wel goed.

0db.JPG

record.JPG

alvast bedankt

en de geluiden die je wilt opnemen staan op de laptop.??

Hallo

Een mengpaneel dien je aan te sluiten via de line-in , en zeker niet via de microfoon ingang .

Op de microfoon ingang van een p.c. , zit ook nog voedingsspanning 5 V d.c. , om de elektret microfoon van voedingsspanning te voorzien , deze is bovendien ook heeeel gevoelig.

Peter

VDK_P zei:
Hallo

Een mengpaneel dien je aan te sluiten via de line-in , en zeker niet via de microfoon ingang .

Op de microfoon ingang van een p.c. , zit ook nog voedingsspanning 5 V d.c. , om de elektret microfoon van voedingsspanning te voorzien , deze is bovendien ook heeeel gevoelig.

Peter

Bedankt voor de info, mijn laptop heeft helaas geen apart line-in kanaal, dus misschien biedt een nieuwe externe geluidskaart kansen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan