volume op fouten controleren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

dickenannemiek

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2003
Het lukt niet om XP via eigenschappen en extra de harde schijf op fouten laten controleren.

De schijf heeft twee partities C en D. Bij allebei lukt "Het volume op fouten controleren" niet. Er op klikken leidt tot niets.

AMD athlon 64 3400+, Qmotion pc.

(Ik heb hier nog een ander topic op Helpmij over problemen bij het opstarten van deze zelfde pc - insert systemdisk)

Hallo 1

Prober is op te starten met de WinXP-CD, dan kiezen voor "R ", dan kiezen voor de Windows-installatie die je wilt repareren (meestal: 1) , dan "Admin ww" normaliter "enter".

Nu achter de prompt "chkdsk /r" intrommelen, (zonder ") en kijken of het nu werkt !

Greetz,

Harry.

Xp zit voorgeinstalleerd op een partitie op de harde schijf, dus ik bezit geen XP-cd.(alleen een recovery-cd)

Crash: ik ga het in veilige modus proberen.

Maar enig idee waarom volume controle niet "gewoon"lukt?

Groet, Dick

Heb je wel de "Administrator" rechten of ben ingelogd als Administrator?

Als ik in veilige modus als Administrator inlog lukt de controle van de c-schijf ook helaas niet.:(

Defragmenteren en backup maken (in het zelfde schermpje) lukt overigens wel.

Vreemd...

Iemand nog een idee???

Laatst bewerkt:
Inmiddels de C en D gedefragmenteerd. Dit ging zonder problemen.

Maar controle op fouten lukt nog steeds niet! Wel kleurt "het balkje" iets anders.

Wat bijzonder daarbij is, dat schijfcontrole van bijvoorbeeld een geheugenstick ook niet lukt.

Toch maar de recovery-cd gebruiken?

De opstartproblemen die soms zijn (geen bios geinstalleerd - press g en daarna : diskboot failure - insert system disk) zullen daar niet mee verholpen worden denk ik, maar misschien wel dit probleem van de schijfcontrole.

Groet, Dick

Vanmiddag via uitvoeren: cmd en chkdsk c:/r wel schijfcontrole gedaan.

Dit heeft nog niet geleid tot oplossingen.

Ook raar: klikken op Deze computer - C - eigenschappen

Ik klik daar op hardware - dan opent hetzelfde venstertje (eigenschappen) opnieuw maar nu leeg en ook zónder "hardware" boven in het venstertje.

Het wordt steeds gekker he...

(Op mijn andere Xp-pc zie je een lijst van hardware als je op "hardware" in eigenschappen klikt)

Op die recovery-cd staan alleen 2 image-bestanden van Symantec Ghost overigens.

Moet ik niet iets doen met stuurprogramma's of wat?

Maar help mij....

Laatst bewerkt:
recovery

Vandaag dan maar de recovery-cd gebruikt. :confused:

Dus alles weer opnieuw installeren...

Maar schijfcontrole via deze computer doet het nu weer! En ook de vreemde dingen met "hardware" (zoals hier boven beschreven) zijn opgelost! :thumb:

Ik hoop dat de problemen met het opstarten van de PC ook verleden tijd zijn.

Groet, Dick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan