volume uitbreiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erszie

Verenigingslid
Lid geworden
22 nov 2011
Mijn C: schijf is eigenlijk te klein en ik heb mijn D; schijf verkleind met de bedoeling om hiermee het volume van C: te vergroten. Als ik naar C: ga dan zie ik dat die optie grijs is. Ik kan C wel verkleinen maar niet vergroten.
Wat moet ik doen of die extra ruimte toch toe te voegen aan het volume van C. Ik werk met Win 7.

Je kunt dit (ook) met externe tools voor elkaar krijgen, zoals Partition Magic.

Als ik Partion Magic wil downloaden slaat mijn virusprogramma (ESET) op tilt.

In Win7 lukt dit me niet, zoals ik al schreef.
Ik ga eerst een backup maken en daarna probeer ik partionwizard.

je kan ook proberen, wat ik ook heb gedaan bij mijn pc, om de map met bestanden (en afbeeldingen, muziek etc.) te verplaatsen naar de D schijf.

Ook bij het downloaden van partionwizard slaat mijn antivirusprogramma op tilt. Ik heb de ongebruikte ruimte een stationsletter gegeven maar ook dan kan ik het niet toevoegen aan C. Ook niet als ik het volume weer verwijder. Op zich heel vreemd dat zoiets simpels in win 7 niet mogelijk is. Wie heeft nog een flitsend idee.

Zo ziet mijn schijfbeheer eruit. Ik hoop dat dat de afbeelding te zien is. schijfbeheer.jpg

Helaas, dat gaat niet lukken zonder er dynamische schijven van te maken en dat zou je niet willen.
De partities staan op 2 schijven.
Zet de program files op de D: en alle nieuwe progjes ook.

Zoals ik beoordeel heb je twee harde schijven zitten. Dan kan je dus ook nooit ruimte van D naar C overzetten.

Twee schijven? Volgens mij zou er 1 schijf in moeten zitten. Ik heb nog een printscreenschijfbeheer 2.jpg.

Nou dat is dan jammer. Dan zal ik inderdaad de nwe programma's op D moeten installeren.
Toch weer het nodifge van jullie geleerd. Thanks, fijne avond.:thumb:

Je hebt dus nog 42gb vrij op je C schijf. En aan je D grenst nog een unallocated van 97gb. Die kan je aan D toevoegen of daar zelf nog een extra partitie van maken. Het is maar net wat jezelf wilt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan