Volume wijzigt automatisch

Status
Niet open voor verdere reacties.

Attadattha

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2006
Hallo,

Het volume van mijn moeders computer wijzigt automatisch.
Weet iemand hoe dit kan, en hoe ik dit op kan lossen?

Hoi Attadattha,

Sommige geluidskaarten hebben een functie om het volume bij pieken wat af te vlakken, zodat bv. je luidsprekers niet stukgaan, of om te voorkomen dat het geluid vervormd wordt.
Bij instellingen van je geluidskaart zou je dan een vinkje ergens kunnen weghalen die dat verschijnsel veroorzaakt.
Ikzelf heb een SBX-Fi go Pro, en die technologie heet daar SMART VOLUME.
Bijna iedere geluidskaart heeft dat zelfde principe, maar het kan anders genoemd worden.

Welke geluidskaart gaat het om?

Ik heb gekeken, maar kon geen geluidskaart vinden, nu heb ik per ongeluk het volume gedeinstalleerd:o
Kan ik die weer installeren?
Iemand heeft mij ook verteld dat ik het probleem op kan lossen door een andere browser te nemen, klopt dit?

Mvg.

Hoi,

Je geluidskaart heeft niets te maken met de browser.
De geluidskaart is gewoon een apparaat dat je aan de gang krijgt met de juiste stuurprogramma's, dus het zou helpen als je weet om welke geluidskaart het gaat.
Heb je de volledige specificaties van de pc, dan kunnen wij eventueel de goede stuurprogramma's opzoeken.

Hoi Rick,

De computer is een acer aspire 7720G/7720 series. Specificaties heb ik niet.
Wel weet ik, dat het programma wat voor het geluid zorgde, van realtek is.

Mijn moeder vind het trouwens zo zonder geluid ook prima. Het probleem
van het harder gaan van de volumeknop is zo wel opgelost.
Dus als we het volume niet meer kunnen installeren is dat niet zo`n groot probleem.

Mvg.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Nou ja, aan jullie de keuze, mocht je je bedenken; REALTEK DRIVERS, wel even goed kijken of je de 32 of 64bits versie nodig hebt ( even de overeenkomst accepteren, next, en dan de bovenste twee zijn de juiste drivers)
Succes!!:thumb:

Laatst bewerkt:
Ja, op dit moment is het: silence is golden, bij mijn moeder. maar ze is dan ook op leeftijd :p
Mocht ze toch wat herrie willen volg ik jouw advies op. Hardstikke bedankt voor je hulp!:thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan