Volumeknop geluidskaart springt steeds op nul

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Berichten
1.252
Van de ene op de andere dag springt de (softwarematige) volumeknop, die in de systray staat, na elke reboot op nul. Ik moet dus na elke reboot de volumeschuif omhoog doen. Weet iemand hoe dat kan of beter: hoe kan ik de instelling weer vasthouden?
 
Dat zal zeker een optie zijn, maar ik ben meer nieuwsgierig hoe het is ontstaan. Ik heb nl. niet het idee dat het aan een media, want ik draai er maar één en die gebruik ik al jaren. Ik zoek het hiaat dus in Windows zelf.
 
Toch maar een systeemherstel gedaan naar het punt dat de installatie net geheel schoon was en toch blijft het volume op nul staan na een reboot. Het zou dus een hardwarefoutje moeten zijn, want het heeft sinds die schone install steeds normaal gedraaid. Maar ik kan niets geks ontdekken in de instellingen van de geluidskaart. :confused:
 
Alle pogingen hebben gefaald. Ik heb ook alle programma's uit de opstart verwijderd (en dan springt de volumeknop niet terug) en daarna één voor één weer terug gezet tot de volumeknop niet meer terug sprong. Ik meende dus de boosdoener te pakken te hebben (zonder te ontdekken waarom het laatst gestarte programma het volume omlaag gooide), maar na de volgende boot was het weer het zelfde liedje.

Mijn vraag is dan ook nu: is er ergens een logfile (of een programma, die dat bij kan houden), die laat zien wat er allemaal gebeurt tijdens het booten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan