Volumepictogram niet meer in taakbalk ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

edekorte

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2002
Ik ben mijn vertrouwde pictogram voor volumeregeling kwijt op mijn taakbalk.(XP)
Als ik in conf.scherm/ geluiden een vinkje plaatst om dit pictogram weer terug in mijn taakbalk te krijgen krijg ik de melding dat ik eerst 't progamma "volumeregeling" moet installeren.
Vreemd, zeker omdat mijn XP-Prof. al een hele tijd zonder problemen draait met 't bewuste pictogram.
Weten jullie hoe ik deze weer terugkrijg en waar ik 't progamma "volumeregeling" kan vinden?

Verplaatst van software win2000 naar software windowsXP

OK, ik hoop dat iemand me daar kan helpen.
Hier kom ik zelf niet meer uit !

zou het een instelling in je geluidskaartsoftware kunnen zijn? Misschien moet je die eens (opnieuw?) installeren..

Mijn Soundblaster Live driver heb ik inderdaad al opnieuw geinstalleerd.
Zelfs de update al binnengehaald, ook dit hielp niet.
Zou 't geen windowsprobleem zijn, het gaat namelijk fout in conf.scherm/geluiden/aanvinken pictogram taakbalk.
Hier krijg ik de volgende foutmelding:

"Het progamma Volumeregeling moetzijn geinstalleerd voordat de volumeregeling op de taakbalk kan worden weergegeven.Ga naar 't onderdeel Software in 't configuratiescherm om 't progamma te installeren."

Soundblaster heeft ook software voor de extra functies van je kaart... Heb ik zelf ook gedownload en geinstalleerd. Misschien een poging waard??

Suc6!

Alles geprobeerd, het blijft een Windowsprobleem.
Is er echt niemand die mij hiermee kan helpen ?
Ik moet nu elke keer naar mijn conf.scherm om mijn volume aan te passen.

In Windows 98 kon je het programma volumeregeling zo toevoegen.

"Via het programma "Volumeregeling" is het in Windows mogelijk een opnamebron te selecteren. Dit programma is vaak te vinden onder start-programma's-bureau-accessoires-entertainment. Na het openen kan via Opties-Eigenschappen worden gekozen voor het weergeven van opnameapparaten. Na het klikken op OK kan een vinkje worden geplaatst bij de bron, zoals microfoon of lijningang. Deze instelling blijft actief tot er een andere opnamebron wordt geselecteerd en hoeft dus maar één maal gemaakt te worden.

Als de toepassing "Volumeregeling" niet via het startmenu beschikbaar is, kan deze via configuratiescherm-software-windows setup / windows onderdelen toevoegen of verwijderen worden geïnstalleerd. "

Misschien dat het je op weg helpt om het programma bij XP te kunnen installeren.

Ik had hetzelfde probleem al een lange tijd.
Je kunt het eenvoudig oplossen.
Ga naar: Congfiguratiescherm--->Geluiden en Audioapparaten---> V Pictogram in systeemvak plaatsen.

@prithvi1995,

Welkom op Helpmij. Graag de volgende keer even naar de datum van een topic kijken. Deze is van 2003, dus niet actueel meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan