volumeregelaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

MegaByter

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
Hoi

ik ben opzoek naar software voor mijn computer waarmee ik het geluid kan regelen.
ok nu heb je de standaard volume regelaar in windows maar daarmee kan je niet de bass etc aanpassen.

ik heb namelijk een headset die nogal mono klinkt... ik bedoel dat hij dus nogal schel klinkt.

Dit kon nog wel in Windows xp toch? Ik wil dit ook graag weten hoe dit te doen valt op Windows 7

Gewoon in de standaard geluidsmixer van Windows 7 zelf....

ik quote even op mezelf: ok nu heb je de standaard volume regelaar in windows maar daarmee kan je niet de bass etc aanpassen.

ik heb het ook over tijdens het gebruik van bijvoorbeeld skype of het tijdens het luisteren van youtube filmpjes

Dat is dan alleen mogelijk als je iets hebt in je standaard audioprogramma.
Zo had ik een creative kaart en had alle mogelijkheden daartoe.
Je zou eens het WWW op kunnen duiken voor een (gratis)equalizer

Eigenschap van je hoofdfoon is ook bepalend btw.
Als die pas bij bijv 40-50hz begint zul je nagenoeg geen bastonen kunnen krijgen.

Laatst bewerkt:
nee inderdaad daar was ik al bang voor...
ik zal nogmaals even gaan googlen
dank je

heb je niet een suggestie voor me?

me headset werkt op usb dus denk niet dat ik daar wat aan heb, naar mijn weten...

Nogmaals, aanpassen van Bass en Treble kan gewoon in Windows 7 zelf!!!

2rf66fn.jpg

Waarschijnlijk dus niet genoeg?
En nu blijkt dat via usb gaat.Lijkt het me helemaal onbegonnen.Met wat voor equalizer dan ook.

Toch echt geen probleem hoor Frank.

De door mij gebruikte Harmon Kardon Soundsticks die je in mijn eigen printscreen ziet, zijn ook aangesloten via USB.
En de daarbij getoonde toonregeling werkt prima.

Ik denk dat TS op die plek nog niet echt gekeken heeft...

Wel eerst in het eerste plaatje je headset geselecteerd en op Eigenschappen geklikt?

Met headset aangesloten uiteraard......

Oooo, wacht, is lees nu dit:

De Logitech H760 headset is voorzien van een ingebouwde equalizer die het geluid automatisch optimaliseert voor communicatie met anderen, het luisteren naar muziek of het kijken naar films. De speciale quick-access audiobediening biedt toegang tot functies als volume, pauze en het navigeren door afspeellijsten. Dit alles is mogelijk middels de knoppen op de headset.

Bron: http://www.stylecowboys.nl/Computer/1286

Misschien overbodig, maar toch .....

Realtek HD Audio Configuratie - Equaliser activeren met 'gitaar-button'.

Realtek HD Audio.JPG

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan