• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vooorraad bijhouden middels scanner

Status
Niet open voor verdere reacties.

jp de faber

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2006
Hallo,

Ik heb hier al een vraag staan, en ben nieuw hier excuus als je maar 1 vraag tegelijk open mag hebben staan. Naast het factuurprogramma ben ik ook op zoek naar een simpele oplossing voor mijn voorraad.

Het gaat als volgt.

Ik heb een lijst met in kolom B de EAN Codes.

Op het moment dat ik deze code middels zoeken inscan via de barcode zou er een vraag vanuit excel moeten komen: artikel toevoegen of verminderen.

Indien het artikel nog niet in de lijst staat zou hij de ean code in een lege cel in kolom B moeten plaatsen?

Alvast hartelijk dank

jp de faber zei:
Ik heb een lijst met in kolom B de EAN Codes.

Op het moment dat ik deze code middels zoeken inscan via de barcode zou er een vraag vanuit excel moeten komen: artikel toevoegen of verminderen.

Ik ben niet mee vrees ik. Dus je zoekt in kolom B. Dan indien gevonden pas je waarden aan in dezelfde rij?

ractie op voorraadbeheer

Hoi,

Als een waarde middls zoeken in kolom b gevonden wordt
zou er in kolom a 1 bij moeten worden opgeteld of afgetrokken

(afhankelijk of het artikel bij de voorraad komt, of uit de voorraad gaat)

zie ook de bijlage)

Bijlagen

Gebruik bv. deze code:

Code:
Sub voorraad()
Dim barcode As String, wijzig As Integer, i As Long
barcode = InputBox("Geef de barcode in")
wijzig = InputBox("Wat is de wijziging in de voorraad? Bv. +2, -3, -1, ...")
For i = 2 To Range("B65536").End(xlUp).Row
    If Range("B" & i) = barcode Then Range("A" & i) = Range("A" & i) + wijzig
Next
End Sub

Wigi

macro?

is dit een macro? en zoja hoe kan ik deze het beste in excel zetten (zie ook mijn eerdere voorbeeld in zip bestand)

Dit is een macro ja.

Werkwijze:

Druk Alt-F11.

Kies Invoegen > Module

Plak de code.

Druk Alt-F11.

Druk Alt-F8

Voer de code uit.

gelukt

Hoi gelukt,

hardstikke bedankt. Nog een vraagje is het mogelijk iets in de code te verwerken waarbij de melding wordt gegeven :

"barcode niet gevonden" of dat de barcode op de laatste lege regel wordt toegevoegd met het aantal en verder lege cellen als deze niet in de lijst staat?

Code:
Sub voorraad()
If WorksheetFunction.CountIf(Range("B:B"), barcode) = 0 Then
    Range("A65536").End(xlUp).Offset(1, 0) = wijzig
    Range("B65536").End(xlUp).Offset(1, 0) = barcode
Else
    Next
End If
End Sub

Dit werkt inderdaad perfect.

Is er een mogelijkheid om bij het niet activeren van de macro functie, de barcode scanner niks te laten ingeven.

Dit om te vermijden als je vergeet de shortcut te doen voor het product in of uit te checken, dat de barcode nergens cellen gaat overschrijven ?

Hoe plaats je bvb -1 als default value ?

Gerdy

Laatst bewerkt:
vraagje

Code:
Sub voorraad()
If WorksheetFunction.CountIf(Range("B:B"), barcode) = 0 Then
    Range("A65536").End(xlUp).Offset(1, 0) = wijzig
    Range("B65536").End(xlUp).Offset(1, 0) = barcode
Else
    Next
End If
End Sub

hoi
kan iemand zo'n marco voor mij maken dat ik kan zien of een boek is uitgeleend is of niet. dus eerst barcode dan titel dan schrijver en dan uitgeleend of niet.
als iemand dat zou kunnen zou dat fijn zijn,

timned

Als jij een eigen vraag begint en een voorbeeldbestandje bijvoegt met wat je tot nu hebt in elkaar gestoken is er zeker iemand die je verder zal helpen. Voeg eventueel de code van Wigi toe aan je vraag of zet een verwijzing naar deze vraag.

vraagje?

kan iemand een macro code ( die je moet plakken/typen in microsoft visual basic) voor mij maken? ik heb al een beginnentje gemaakt maar nu de code nog. ik heb gezien wat zo'n code kan en het zou voor mij wel handig zijn. dus eerst een macro om een nieuw boek te maken (bijv: dat je een venster krijgt waar je eerst de titel moet intypen en dan de schrijver dan de barcode en dan of hij uitgeleend is of binnen is. en het zou handig zijn als ik dan ook een macro heb waar bij je alleen de barcode en of hij uitgeleent is of binnen is moet intypen en dan zoekt de computer de titel en de schrijver. als iemand dat voor mij zou kunnen doen is hij :thumb:super:thumb:. alvast bedankt,

timned

ps, er staan 2 bijlagen in:
xlsx = excel 2007
xls = excel 2003

Bijlagen

Gebruik de ingebouwde mogelijkheden van Excel. Selecteer je titelrij en ga dan naar Data >> Formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan