Voor de echte kenners van WORD VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

felix85

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2009
Berichten
38
Hallo..

Ik heb een word.doc gemaakt in dit bestand zitten formulieren, vba codes en docvariable!
Dit bestand heb ik de eigenschappen gegeven alleen lezen, en verborgen!
Dit bestand wordt geopend via een Excel userform!

Nu is mijn vraag waar en welke code kan ik in vba word programeren dat wanneer ik het opsla onder een andere naam dat dan alle codes van vba eruit gaan OF dat het formulier niet meer verschijnt na het openen, want dan kunnen de codes blijven! Het liefs alles weg..

Alvast bedankt
 
Dot bestand

Hallo..

Ik heb een word.doc gemaakt in dit bestand zitten formulieren, vba codes en docvariable!
Dit bestand heb ik de eigenschappen gegeven alleen lezen, en verborgen!
Dit bestand wordt geopend via een Excel userform!

Nu is mijn vraag waar en welke code kan ik in vba word programeren dat wanneer ik het opsla onder een andere naam dat dan alle codes van vba eruit gaan OF dat het formulier niet meer verschijnt na het openen, want dan kunnen de codes blijven! Het liefs alles weg..

Alvast bedankt
Je moet het WORD document opslaan als DOT bestand. Hier staat dan alles in.
(Moeder documnent)
Via je Excel formulier laat je nieuw document openen (waarschijnlijk een document zonder naam het zogenaamd dochterdocument) en die kan je opslaan als WORD document. En in het WORD document staat helemaal geen vba en andere dingen.
 
Bedankt voor je reactie Kramer,

Maar hoe krijg ik het voor elkaar dat het userform tevoorschijn komt?

Groetjes
 
Dit stukje code moet je zetten bij thisDocument in VBA

Code:
Private Sub Document_New()
Naam van je Userform.Show
End Sub
 
Weer bedankt Kramer, hij wilt hem nu wel laten zien,.. dat is al goed..

maar ik krijg een foutmelding, namelijk fout -2147217865(80040e37)tijdens uitvoering:
[microsoft][ODBC Excel-stuurprogramma] De Microsoft
Jet-database-engine kan het object Sheet1$ niet vinden. Zorg ervoor dat het object bestaat en dat u de naam en het pad correct heeft gespeld..

Dit zal waarschijnlijk te maken hebben met dat ik in het userform gegevens uit een excelbestand haal..

Ik hoop dat je me kunt helpen,

Groetjes
 
Odbc koppeling

Ik weet niet wat het is. Volgens mij moet je namelijk in je .dot nog in VBA koppeling maken voor een ODBC koppeling.

Ik weet alleen niet 1 2 3 hoe dat in zijn werk gaat. Zal eens kijken of ik je kan helpen.
 
oke dankjewel Kramer, ik hoor het wel als je iets vindt, ik zal zelf ook eens zoeken naar die odbc koppeling..

Groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan