Voor de Experts

Status
Niet open voor verdere reacties.

nathaniel_1

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2002
ik heb dus 2 clients wireless verbonden en heb connectie met Internet.
1 van de clients is een notebook met 11 Mbps WLAN card.
De andere heeft een 54 Mbps WLAN card.
Ook heb ik een workgroup gedefineerd en kan dus fijn bestanden delen.
Dat werkt allemaal prima!

Alleen met het kopieren van grote hoeveel heden Data wil dat op 11 Mbps niet erg vlotten dus heb ik een cross-cable tussen de beide on-board van deze clients gelegd en deze nieuwe on-board LAN cards geconfigureerd in de 172-range.
Dit omdat het WLAN in de 192-range draait.
Ik heb op de on-board cards geen Gateway gedefineerd anders heb ik geen internet.
Deze gateway is immers op de WLAN cards ingesteld.

Als ik bestanden kopieer tussen de clients trek ik de PCMCIA WLAN card eruit zodat de enige toegang de Crosscable is daar deze namelijk op 100 Mbps loopt.

Juist ! nu heb ik op het notebook geen internet meer!!

Ik wil echter wel blijven internetten op de notebook.
Hoe defineer ik in de routing tabel dat als er data gekopieerd moet worden, de crosscable (172-range) als route moet fungeren en NIET het WLAN.

wie helpt?

En als je die gateway nou 's WEL op die onboardkaard instelt?

Als ik op de onboard cards de gateway instel zijn de TCP paketjes helemaal de weg kwijt!
Dat heb ik al geprobeerd.
Op de onboard cards had ik als gateway 192.168.2.1
staan( mijn router) en vervolgens ging helemaal niets meer.

Wat stel ik daar dan in?
Die onboard wordt enkel en alleen maar gebruikt om data te kopieren.
Die zijn ook fysiek met elkaar verbonden met een Crosscable.

Ik zal de routingtabel moeten aanpassen zodat het verkeer voor Internet via de 192 -range loopt, en data kopieren via de crosscable 172 -range.

Dit kan ik met de gateway toevoeging regelen, maar hoe en wat moet ik daar invullen?

Hm nu snap ik pas wat je wilt; het verkeer scheiden over de netwerkkaarten. Ik dacht dat je wilde internetten via de onboardcard terwijl je met diezelfde kaart bestanden aan het kopieren was. Nou verbaasde ik me dat je voor die onboard een andere ip range hebt uitgekozen. Lijkt me niet nodig. Als je die nu instelt op 192 etc EN je stelt de gateway daar ook nog 's op in, zijn de pakketjes de weg dan ook nog kwijt?
Overigens vroeg je dit aan de experts; dat ben ik helaas niet. Ik bedenk alleen dingen die ik zelf zou uitvoeren..

Erg stil op deze vraag zeg....!
Is dit wel mogelijk wat ik hier vraag?
Langzaam begin ik te twijfelen.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan