Voor de inwoners van België: onderteken deze petitie voor onbeperkte datalimiet!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

skelle

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2004
Ik kreeg zojuist een mail van iemand en daar stond een petitie in om de datalimiet in België af te schaffen. het is idd zo dat in Nederland bijna geen(of zelfs geen??) enkele provider nog een datalimiet heeft. Daarom heeft men een petitie opgestart. Er zijn in slechts 3 dagen tijd al ruim 7000 handtekeningen verzameld!! Daarom, aan alle inwoners van belgie die de datalimiet beu zijn: onderteken deze petitie(je hoeft slechts naam + voornaam, gemeente en emailadres in te vullen) Wie weet heeft het effect.

http://www.geendatalimiet.be/

Je kan ook een mail sturen naar de oprichters indien je ideëen hebt.

Geplaatst door skelle
het is idd zo dat in Nederland bijna geen(of zelfs geen??) enkele provider nog een datalimiet heeft.
Volgens mij zijn er nog genoeg providers met datalimiet. Wij hebben bijv. Het Net met 1500 Mb datalimiet.

woops, was beetje te enthousiast:p Ik zit namelijk voor de zoveelste keer over mijn 10 giga download:(

Geplaatst door jeroendenoot

Volgens mij zijn er nog genoeg providers met datalimiet. Wij hebben bijv. Het Net met 1500 Mb datalimiet.

Maar jullie hebben wel de keuze om onbeperkt te gaan, wij niet:confused:

nou............dat in Nederland geen of bijna geeneen provider meer een datalimiet heeft, zou ik toch ietwat willen nuanceren.
Er zijn idd. heel erg veel providers die in hun promo's de woorden 'geen datalimiet' schrijven, maar............ daarachter staat vaak tusen haakjes : fair use polici. En deze 3 grappige woordjes zijn wel degelijk een vorm van datalimiet. Sterker nog: als user weet je niet eens waar die limiet ligt, je komt er pas achter als je 'm overschrijdt. (Zoals dus een collega van mij overkwam. Hij kreeg van zijn provider geen waarschuwing maar gelijk een mailtje dat de (fair use) datalimiet was overschreden (!!!!) en dat hij in de daarop volgende kalendermaand met de helft van de download snelheid genoegen moest nemen. (Anders gezegd, hij werd dus 30 dagen lang letterlijk en figuurlijk geknepen .......... ;) :D )

enne, Skelle: 1500 MB datalimiet ????? Da's niet eens een derde van een redelijke DVD download ??????

Kan het niet 15 of 150 Gig zijn ? Daar kan ik mij nog iets bij voorstellen.

Heb je het niet tegen mij?
Wij hebben toch echt 1500 Mb datalimiet.

Geplaatst door gast0225
enne, Skelle: 1500 MB datalimiet ????? Da's niet eens een derde van een redelijke DVD download ??????

Dat was jeroendenoot die dat zei. Ik heb 10000. (Met 1500 upload inbegrepen.) Als je wat wil webcammen via msn, paar liedjes per maand downloaden, online gamet, filmpjes en trailers op sites downloaden(legaal!!), zelf wilt server spelen tijdens het gamen, eens een groot bestand moet doorsturen(wij zitten met 2 pc's op het internet, en mij pa doet dagelijks een 50 mb per dag upload voor zijn werk!!), wat foto's wilt doorsturen naar familieleden. Hiermee zit ik al aan 6000-7000 mb per maand met gemak. Maar dan komt het: er komt af en toe een demo van een game uit, die neemt al vlug een halve giga in beslag, per maand download ik er zo 1. Dan schiet er al niet veel meer over om een film of een game te downloaden. (btw ik heb uploaden ook moeten beperken(1 kbyte/sec!! in bearshare omdat ik er over ga anders, ik wil uiteraard nog wat uploaden omdat ik niet wil profiteren van anderen.)

Idd. foutje .... :D ik bedoelde jou (Jeroen) ja.

1500 MB??? gauw overhoppen naar een andere provider zou ik zeggen.............. ;)

Jij kunt namelijk niets eens een film downloaden. Wie is eigenaar van HetNet .... stichting Brein of zo :D :D :D

Geplaatst door gast0225

Kan het niet 15 of 150 Gig zijn ? Daar kan ik mij nog iets bij voorstellen.

Was het maar 15(dan zou ik al blij zijn:p, hoewel ik misschien nog niet zal toekomen, maar 5 giga zou al mooi zijn, met 20 zou ik tevreden zijn) liefst uiteraard 150, dan zal ik toch tenminste al moeite moeten doen om die vol te krijgen:p.

Hoeveel downloaden jullie in nederland per maand?(met jullie onbeperkte datalimiet dan wel.)

1500 MB??? gauw overhoppen naar een andere provider zou ik zeggen..............
Dat zou ik ook zoooo graag willen, want alles wat we eroverheen gaan moet IK betalen omdat ik het meest op internet zit. :(
Maar ik ben pas 13 en mijn ouders willen dat niet.

Jij kunt namelijk niets eens een film downloaden. Wie is eigenaar van HetNet .... stichting Brein of zo

KPN:p

Skelle, echt....... we hebben hier in Nederland geen onbeperkte data download. Ik check niet elke week de provider aanbiedingen maar "gevoelsmatig" zou ik willen zeggen dat onbeperkte datalimiet hooguit bij een paar providers van toepassing is en dan ook nog eens bij mogelijk alleen de wat duurdere (lees snellere) abbo's. De fair use polici is wel vrij algemeen.

Mogelijk nog een reactie op die 10000 MB (zeg maar even 10 gig), das ook niet echt veel. Sinds ik in maart het downloaden van films en het vervolgens Nederlands ondertitelen van die films "onder de knie" heb gekregen, gebeurt het niet zelden dat ik per maand een stuk of 6 a 7 films download (lees 20 tot 30 gig) en ik heb tot op heden nog niets van mijn provider gehoord....... :D

Geplaatst door gast0225
Mogelijk nog een reactie op die 10000 MB (zeg maar even 10 gig), das ook niet echt veel. Sinds ik in maart het downloaden van films en het vervolgens Nederlands ondertitelen van die films "onder de knie" heb gekregen, gebeurt het niet zelden dat ik per maand een stuk of 6 a 7 films download (lees 20 tot 30 gig) en ik heb tot op heden nog niets van mijn provider gehoord....... :D

Meteen een onbeperkte datalimiet zie ik idd ook niet gebeuren:p, maar als ze het al zouden verhogen tot 20-25 giga per maand, zou ik al enorm blij zijn, en zou het al moeilijk zijn voor mij om er over te gaan:)

Ik moet ook zeggen dat ik de snelheid die telenet mij aanbiedt(5000 kbit) niet haal, volgens speedtest haal ik bij de eerste test boven de 6000, maar de tweede en daaropvolgende varieren tussen de 3000 en 4000:confused: (zelfs na een clean windows install)

Gedeeld door 8 is dat dus zo'n 625 Kb/sec. Da's een redelijk traag abbo.

Dat je op 3000 / 4000 zit kan komen door afstand tot de centrale (ADSL) of in geval van kabel: aantal online gebruikers op DAT moment in de "wijkkast". (Even los van de downloads die je "pleegt" op het moment van testen)

Tes altijd zo, dus optie 2 valt al af, maar het is sinds dat telenet een snelheidsverhogen van 4000 naar 5000 heeft gedaan. (toen surfte ik op meer als 700 kbyte/sec, nu nog vaak geen 500 door de snelheids"verhoging"(bij mij forse verlaging van 200 kbyte/sec i.p.v. een verhoging van 125 kbyte/sec...)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan