Voor de zoveelste keer: mic doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tomasz

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2007
Ik heb echt al elk topic op dit forum doorgelezen over problemen met headset microfonen, maar niks werkte voor mij.
Ik gebruik al best wel lang een headset. Eerst een knullig Sweex (merk) , geen goeie kwaliteit maar hij werkte. Later kocht ik een veel betere van Logitech, die het in het begin wel deed maar nu niet meer.

Ik heb geen idee wat mijn probleem is, ik gebruik altijd al Sigmatel Audio.
Als ik mijn microfoon inplug herkent hij hem SOMS en dan kies ik altijd de optie: Dit is mijn MIC achter ofzoiets.

Iemand een idee?
Alvast bedankt!

Als je
de drivers voor de geluidskaart goed hebt geinstalleerd, er in apparaatbeheer geen gele uitroeptekens staan. In het configuratiescherm bij 'geluiden en audioapparaten' / 'spraak' op je headset staat ingesteld. Als je een externe geluidskaart hebt, in het BIOS de evt. onboard kaart hebt uitgezet..
Dan blijft er niet zoveel meer over.. Heb je wel eens gekeken of een evt. externe geluidskaart goed vast zit in z'n slot? Of misschien zijn de bussen waar je de headset-pluggen in doet gaar. Je zou voor weinig een extra geluidskaart kunnen kopen, om te kijken of dat het probleem oplost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan