Voor- en nadelen Exchange Server 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

PimDubois

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2009
Hallo,

Ik moet voor een opdracht van school het 1 en ander uitzoeken over Exchange Server 2007. Ik ben nu op een punt aangekomen dat ik de voor- en nadelen moet beschrijven. ik heb al wat voordelen en wat nadelen maar ik wil wat meer nadelen hebben. ik heb nu:
Voordelen: Toegang vanaf elke willekeurige locatie, Ingebouwde beveiliging, Verbeterende zoekfunctie, Verbeteringen voor de beheerder, Integreren met over ICT, Kennis (ervaringen vorige Exchange servers).
Nadelen: Software licenties (duur), Kennis (geen kennis), Hardware (64 bit), Omgeving (groot verschil met exchange 2003, als je een oude mailserver hebt of nog nooit 1 hebt gehad is deze omgeving ook compleet nieuw) Die laatste moet misschien bij kennis maar goed.

Wie kan mij helpen met nog wat meer nadelen van Exchange 2007, of misschien iemand die een belangrijke voordeel mist?

Belangrijkste voordeel van E2K7: Unified Messaging
Volledige integratie met OCS, PBX, Sharepoint, ... mogelijk

Nog voordelen:
- E2K7 roles: hub, MBX, edge, CAS, UM
- geen Routing Groups meer, maar routing aan de hand van AD sites
- POWERSHELL!! (volledig scripting mogelijk)
- public folders veel betere structuur
- E2K7 clustering: LCR, CCR & SCC
- vereenvoudigde administratie (ok, je moet inderdaad wel eerst de nieuwe console en pwoershell kennen)
- outlook anywhere
- autodiscovery voor automatische configuratie van outlook clients
- Edge role: véél veiliger: anti-spam, anti-virus, transport rules, ...
- DB portability
- restores veel eenvoudiger en mogelijk voor 1 specifieke mailbox
- ...

Nadelen (?):
- AD moet perfect in orde zijn
- DNS moet perfect in orde zijn
- kennis van DMZ, ISA, FW, ... vereist

LOL, euh, zoals je kan zien ben ik nog wel bezig met Exchange. Prachtig produkt (en dan heb je nog niet naar E2K10 gekeken ... :)) Die is nog zoveel beter.

Oké bedankt voor je reactie! Kan ik in ieder geval weer even vooruit;)

Als er mensen zijn die nog meer voor- en of nadelen weten, ik hoor graag van jullie!!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan