Voor fotoreportages van bands goede camera nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

offlimitsmusic

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 dec 2008
Beste iedereen!

Ik speel in een band en wij willen vanaf nu graag eindelijk goede fotoreportages van onze optredens maken. De vraag is dan ook: welk fototoestel is qua prijs-kwaliteitsverhouding het beste voor ons? Het toestel moet de vele enthousiaste bewegingen die wij tijdens onze shows maken + de afwisselende lichthoeveelheden (veel licht/ zeer weinig licht) tijdens de shows natuurlijk prima weergeven.

Wie o wie heeft een suggestie?
De prijs mag tot varieren van 400-900 euro.

Alvast hartstikke bedankt voor jullie suggesties!

Met groet,
Cornelis

Het mooiste is toch een spiegelreflex camera en dat kan van alles zijn....een Canon/Nikon of waar ik het liefs mee werk een olympus.
Maar heel ***lig gezegt misschien van mij :o, het is niet de camera, maar de gene die de foto`s neemt.
Op iedere camera zit een automatische functie, maar in principe maak je onder die functie, de zelfde soort foto`s ,als die je op een gewone compact camera kan maken.
Het mooiste is, handmatig fotograferen zonder flits ( bij de automaat gaat meteen de flitskap omhoog/dit is irritant voor de band (geknipper) en je krijg een vertekent licht/kleur beeld, ook komen juist die mooie sillouetten/schaduwen niet naar voren )
En bij deze vorm zal je toch iets van fotografie moeten afweten, wanneer gebruik ik diafragma, wanneer sluitertijd, wanneer gooi ik mijn iso omhoog/laag, hoe maak ik gebruik van de aanwezige belichting etc.
Op zich is dit niet eens veel, maar het onderscheid zich net genoeg, van wat maakt de foto gewoon een foto en wat maakt een foto toto een waanzinnige foto.

Dus ja, heb je iemand in je band die zich daar helemaal in wil verdiepen, kies dan voor een goeie (Olympus haha ) met de kans dat hij een nieuwe hobby erbij krijgt, maar dit vergt echt tijd ( fotograferen van bands in donkere zalen en kunstlicht is een helaas vak appart )
Of vraag aan iemand met deze hobby of hij het leuk vind om van jullie foto`s te nemen.

Suc6

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan