voor het eerst een nieuwe pc samenstellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter tisme
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tisme

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2006
Ik wil een nieuwe pc samenstellen voor het eerst, dus laat ik hem natuurlijk assembleren. Als ik kijk bij de site azerrty ( als een goedkoperder site is dan is die natuurlijk beter.) Ik wil er de nieuwste games op spelen, wil er autocad erop,adobe, veel down enz.
Ik heb hier iets geprobeerd maar weet niet of alles bij elkaar klopt of dat ik hier dingen misschien mis of dat sommige dingen anders/goedkoper kunnen.budget ong.1000 euro

Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775, Boxed
AOpen QF50C, Zilver, zwart
Kingston KVR533D2N4K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC4200, 533 MHz, 2 x
Sapphire Radeon X1950 Pro, 256 MB, GDDR3, PCI Express x16
Western Digital Caviar SE16, 250 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300
Zalman ZM-F1, 80 mm,
Asus DRW1612BL, ATAPI/E-IDE, Wit, Retail
Samsung SH-D162C, ATAPI/E-IDE, Wit, Retail
MSI P965 Platinum, Retail
Azerty Montage volledig systeem 1 jaar garantie

Totaal € 1033,44

Alvast bedankt.

met een videokaart van 256 MB zal je sommige nieuwere games niet kunnen spelen, je zou beter één kopen van 512, hopelijk ligt dat dan nog binnen je budget, want dat kost tg al zeker rond de 200-300...

Hoi, dit is zeker geen slecht systeem. Er zijn natuurlijk altijd betere maar als je altijd het nieuwste wilt hebben kan je elke maand een nieuwe bouwen. Even over die opmerking dat je met een videokaart van 256 MB niet alle games kan draaien. Dit is iets waar veel mensen zich op miskijken. Men denkt hoe meer geheugen hoe beter de kaart. Op zich een logische redenering als je niet beter weet. Er zijn nog zoveel andere factoren die de snelheid van de grafische kaart bepalen. (geheugentype: DDR, DDR 2, DDR 3, geheugensnelheid, coresnelheid ....). Ik kan genoeg 512MB kaartjes opnoemen die door jou kaart van 256 MB in de pan gehakt worden ;)

Lijkt mij ook niet een verkeerde samenstelling, alleen nog één vraag; zit bij die Aopen kast een voeding? Zo ja, zou ik voor een losse kwaliteitsvoeding gaan, de budget voedingen van 300 Watt zijn niet van goede kwaliteit.

wat voor voeding of wat voor kast moet ik halen dan????

De kast kun je wel voor kiezen natuurlijk alleen de bijgeleverde voeding zou ik vervangen voor een degelijk merk (Zalman, Antec, Fortron, Enermax).
En dan zou ik tegenwoordig gaan voor zo'n 450Watt.

dus je moet minimaal 450 watt voeding hebben op een proccesor van een E6600

Dat hoeft niet maar tegenwoordig zijn er veel apparaten zoals grafische kaarten die nogal wat energie nemen.
Als je dan toch een nieuwe voeding aanschaft, zou ik meteen een iets zwaardere nemen, ook voor het geval je nog eens wilt upgraden.

Heb je al gemerkt dat je kast zwart is en je dvd-speler en writer zijn wit.(heb je er eigenlijk wel 2 nodig? 1 dvd-writer is voldoende) Voor de rest niets op dit systeem aan te merken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan