Voor honden liefhebbers

Status
Niet open voor verdere reacties.

JessicaW

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2002
Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden. Ik maakte vroeger altijd mijn sites in Frontpage maar tegenwoordig maak ik het met Dreamweaver; dat bevalt me stukker beter. Vooral als je pc is gecrasht is het geen probleem om je site weer compleet op je pc te krijgen. Gewoon downe en je kan hem gewoon weer openen in Dreamweaver en je kan weer bewerken. Dit kon ik met Frontpage niet.

http://people.freenet.de/bernersennen

Groetjes Jessica

Leuke site jessica,

ik weet niet wat ik nog meer moet zeggen over de site:(

hij ziet er gewoon goed uit :thumb: :thumb: :thumb:

Het is een mooie site, alleen nog een paar tipjes:
Ik had dat icoontje van Nedstat rechts naast het scrollertje beneden gezet, en het menu iets omhoog getrokken, hierdoor past het toch iets meer bij het geheel.

En ik had de scrollbalk in jouw geval een kleurtje gegeven, omdat het grijs niet echt staat bij de andere kleuren.

Voor de rest een prima Site:thumb:

Weet iemand toevallig hoe ik die kleur van dat scroll balkje kan veranderen?

Tuurlijk :D

PHP:
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<style>BODY{scrollbar-arrow-color:#000000;
scrollbar-3dlight-color:#a00000;
scrollbar-highlight-color:#a00000;
scrollbar-face-color:#a00000;
scrollbar-shadow-color:#a00000;
scrollbar-darkshadow-color:#a00000;
scrollbar-track-color:#a00000;
</style>
</head>

Bedankt!
Moet ik die code alleen maar in index zetten of in elke pagina?

Je moet de code op elke pagina zetten, waarvan je wilt dat de schuifbalk die kleuren krijgt.
Je kunt de kleurcodes natuurlijk naar eigen wens aanpassen.
Je moet gewoon ff uitproberen, welk gedeelte van de schuifbalk van kleur verandert per kleurcode.
:thumb:

Toch frontpage

Je hebt een mooie site maar volgens mij kan dat met frontpage ook.
Zelf heb ik ook een hondensite: http://home.wanadoo.nl/smidejongh/
deze is gemaakt met Frontpage en de bewegende elementen met Flash MX.
Ook mijn computer is gecrashed geweest en ik heb alles weer gedownload met WS FTP en het werkt gewoon weer binnen frontpage.

John:D

ja goed ieder moet voor zichzelf weten wat hij goed vind. En Frontpage is niet slecht, maar ik heb er alleen wel slechte ervaringen mee gehad en met Dreamweaver heb ik dat niet.

En wat betreft die scroll bar codes...ze werken goed! Nu even kijken wat het mooiste is.
Bedankt he Wijnands!!!:thumb:

Leuke site.
Ik vond alleen dat witte randje rond de hondenkoppen naast de titel niet zo mooi.
Dus daar heb ik even wat aan gedaan. (Beeldbewerking is een hobby van me.:))
In de bijlage de linker afbeelding.
In het volgende bericht de rechter.

Guus.

Laatst bewerkt:
En de rechter.
(Open ze in IrfanView o.i.d. en je ziet het verschil.)
Maar als dat randje juist de bedoeling was, moet je het natuurlijk zo laten. Het is jouw site.:)

Guus.

Laatst bewerkt:
Heej super Guus!!Ik had het zelf ook al wel gezien en vond het ook niet zo mooi maar had er zelf nog niks aan gedaan.
Ik ga het binnenkort ff veranderen :thumb:

Tip

Geplaatst door JessicaW
vond het ook niet zo mooi maar had er zelf nog niks aan gedaan.
Je kunt dat makkelijk voorkomen als je het plaatje aan het maken bent.
Als je de kop met de Lasso Tool van Photoshop of Paint Shop Pro hebt geselecteerd en uitgeknipt, kun je hem op een achtergrond plakken die dezelfde kleur heeft als de plaats waar het plaatje moet komen.
Vervolgens maak je DIE kleur transparant. Misschien moet je daarvóór nog wat pixels langs de rand inkleuren, maar dat zie je dan direct.
Als je nog niet weet op wat voor achtergrond het plaatje komt, maak je één exemplaar met een zwarte achtergrond en één met een witte. Daarna maak je dus het zwart en het wit transparant. Het ene plaatje is dan geschikt voor een lichte achtergrond en het andere voor een donkere.

Guus.

Laatst bewerkt:
En nog een tip

Geplaatst door Wijnands
Ik had dat icoontje van Nedstat rechts naast het scrollertje beneden gezet
Je kunt dat Nedstat-ikoontje ook helemaal verbergen.
Copyright en Design kun je dan eventueel iets lager zetten.
Dat verbergen doe je zó:
In je code zet je vóór <!-- Begin Nedstat Basic code --> het volgende stukje code:
<div style="position:absolute;top:-50px;left:-50px">
Na <!-- End Nedstat Basic code --> zet je </div>
Daardoor komt het ikoontje als het ware buiten de pagina te staan.
Heb ik op mijn site (zie hieronder) ook gedaan.
Zet voordat je dat doet wél even de pagina waar het ikoontje naartoe linkt in je favorieten. Anders kun je je eigen tellerpagina niet meer bereiken.:)

Guus.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je uitgebreide uitleg. Zodra ik weer thuis ben zal ik alles uitproberen! :thumb:
Wat betreft die Nedstat...ik vind het niet zo erg dat die teller zichtbaar is of is er een goede reden waarom men die zou verbergen?

Geplaatst door JessicaW
Wat betreft die Nedstat...ik vind het niet zo erg dat die teller zichtbaar is of is er een goede reden waarom men die zou verbergen?
Sommige mensen vinden dat logootje gewoon niet mooi op hun pagina. En anderen willen niet dat hun bezoekers toegang hebben tot de tellerpagina van Nedstat. En weer anderen vinden het niet nodig om reclame voor Nedstat te maken.

Guus.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door JessicaW

En wat betreft die scroll bar codes...ze werken goed! Nu even kijken wat het mooiste is.
Bedankt he Wijnands!!!:thumb:

Geen dank Jessica.
Nog veel succes met je site, en nog veel plezier met je hond :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan