voor meerdere kolommen de som berekenen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter NuNca
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

NuNca

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2009
Berichten
8
Hoi allemaal,

ik heb waarschijnlijk een probleempje waar een hele simpele oplossing voor is.

ik heb meerdere kolommen op verschillende sheets. Nu wil ik via vb de som uitrekenen van die kolommen. Dit moet gebeuren tot er geen gegevens meer staan in de kolom.

dus als A t/m F gegevens bevat moet daar de som uitgerekend worden en eronder geplaatst worden. Maar als G dus leeg is moet het daar stoppen. De reden dat ik vb wil gebruiken is omdat die gegevens regelmatig verwijderd worden en dus ook formules als =som(B2:B7).

ik heb een Bekijk bijlage voorbeeld.xls erbij geplaatst om hopelijk een beter idee te geven wat ik bedoel.

hopelijk kan iemand van jullie mij helpen. Bij voorbaad dank



Gr. NuNca
 
uiteindelijk had ik vandaag een betere dag en zelf de code kunnen bedenken. Dit is zoals ik hem zelf nu gebruik en hij werkt prima!

Code:
Sub SomTotaal()
Dim sh As Worksheet
Dim LastCol, LastRow As Long

    For Each sh In Worksheets
        If sh.Name <> "data" Then
            With sh
            LastRow = .Cells(.Rows.Count, "B").End(xlUp).Row
            LastCol = .Cells(2, .Columns.Count).End(xlToLeft).Column
        
            .Cells(LastRow + 1, "B").Resize(1, LastCol - 1).FormulaR1C1 = ="sum(R2C:R[-1]C)"
            End With
        End If
    Next sh

End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan