Voor wie er iets aan heeft. usb spannings terugkoppeling.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pajoghi

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 apr 2011
Dag Iedereen.

Mijn eerste probleem was ,dat mijn externe dvd reader via usb ,niet genoeg spanning kreeg , nl; 4,90 v om te starten.
No problem dacht ik ,dan maar extern voeden ,maar wat dacht je ,bij uitschakelen van de pc ,bleef de "pc on" led branden ,en als je dan opnieuw wou opstarten ,deed de pc niets totdat je alle spanningen erafhaalde ,de startknop dan ffe indrukte ,dan alles weer aansloot, en dan deed ie 't weer normaal.
Wat bleek,de externe voeding gaf spanning naar de pc als ie uitgeschakeld is,dus +5,2v via de usb stekker terug naar de pc.
Oplossing voor dit probleem is een usb kabel met 2 draadjes "D+" en" D-" te gebruiken of de rode draad "pin 1" door te knippen ,zodat er geen terugkoppeling kan plaatsvinden .Let op ,dit alleen bij extern gevoedde usb apparaten.
De terugkoppeling van een externe usb voeding naar je pc ,kan je moederbord ernstig beschadigen ,zoals bij mij gebeurde met een "star" moederbord en een extern door een adapter gevoedde usb hub.
Toen wist ik de oorzaak niet ,maar door dit probleem te ervaren ,en gezien de problemen toen hetzelfde waren ,ben ik erachter gekomen.
Dus ,doet je pc raar ,en heb je extern powered usb toestellen ,kijk bovenstaande eens na.
Misschien heb je er iets aan.
Vriendelijke groetjes.
Pajoghi.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan