• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vooraf ingestelde printer gebruiken excel file

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cosmicdiver

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2007
Goedemiddag,

Enige tijd geleden heb ik een post gedaan; http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=283203

Oplossing is geboden, maar nu wil ik een aanvulling. Wat ik wil is dat ik het document laat afdrukken door een simpele druk op de knop. Dit heb ik voor elkaar door een macrootje op te nemen met daarin (kort en bondig) print document 3 x.

Nu wil ik dit form op 1 specifieke printer laten afdrukken binnen mijn netwerkje. Deze printer leg ik dan vol met de vrachtbonnen en printen maar. Het probleem is dat ik op de diverse werkstations lokale printers heb staan. Kan ik dit tackelen binnen het macro. Het huidige macro ziet er als volgt uit:

Sub Print3x()
'
' Print3x Macro
' De macro is opgenomen op 14-2-2007 door Roland van Sonsbeek.
'
' Sneltoets: CTRL+q
'
ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=3, Collate:=True
End Sub

Ik heb dit achter een printicoontje gezet en dat werkt op zich prima. Nu nog die specifieke printer. Wie kan mij helpen????

Roland

Dan werkt het ook, alleen de naam van de printer met eventuele printserver luistert vrij nauw. Neem daarom het kiezen van de printer een keer op in een macro. Je krijgt dan de exacte naam in je macro staan en die kun je dan overnemen.
Uiteraard moeten de gebruikers de printer wel vooraf aangemaakt hebben via het configuratiescherm anders gaat het kiezen fout.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan